Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägger jag till extra text i Numbers?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenis!

Sitter med en fakturamall och joxar och har ställ in lite häftiga funktioner, så som att
- Mottagarreferensnamnet blir automatiskt samma som mottagarnamnet som jag fyller i i adressfältet
- Under fakturan hänvisar jag till att "Er faktura finns även att ladda ner på www.xxxxx.com/[referensnummer]. [Referensnummer] blir automatiskt samma referensnummer som jag skriver i början av fakturan. Tanken där är att man ska kunna gå in på adressen och hämta sin faktura som PDF. MEN! .pdf bör rimligtvis vara med i adressen som står på fakturan

Finns det någon sträng jag kan skriva in för att lägga till text, där jag själv väljer att texten ska vara .pdf? Denna sträng ska ju i så fall skrivas EFTER en tidigare sträng...

Blööö.. Min lilla hjärna är inte van vid Excel eller Numbers, eller kalkylblad överhuvudtaget, men det är skitkul och till slut lyckas man ju. Har kommit en bra bit redan

Uppskattar svar!

Kan det finnas något matnyttigt i den här tråden måntro? http://www.99.se/f-retagande/222858-n-gon-har-fakturamall-f-r-numbers.html

Jadå, tack så mycket för tipset!

Dock saknas svar på min fråga

Jag vet inte om förstått problemet till 100% men du kan använda funktionen "Concatenate" för att sammanfoga textsträngar. Typ concatenate("url";[refnumber];".pdf")

1
Bevaka tråden