Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlänga trådlöst nätverk???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 21:26

Hej.

Mitt bekymmer är att jag bor just nu i Norge. Vet inte hur jag kom hit å varför jag inte drar härifrån men jag blir nog kvar en stund till...

Men nu till mitt bekymmer. Jag hyr nu en lägenhet genom det företag jag jobbar på och det är i källaren i ett vanligt hus. Jag har gratis internet genom de som äger det som bor ovanpå. Men jag har dåligt nätverk här. De kör med en trådlös D-Link. Jag känner tyvärr inte till beteckning å jag tror inte de gör det heller... Men men i all fall. Jag funderar på ifall jag skulle kunna skaffa en router för att förlänga signalen. Jag har nämligen bra signal i köket men sen blir det bara sämre. Det är ett 802.11g nätverk med wep-lösenord.

Det som jag helst skulle vilja kunna göra är att ta emot deras och sedan göra ett nytt nätverk här nere... Har nämligen en nätverkshårdisk i Sverige som jag skall ta med över hit men vill inte dela ut den så de kommer åt den. Är detta möjligt? Eller finns det åtminstone en bra å smidig lösning för att utöka nätverkets räckvidd?

Har själv kollat på en Airport Express men säljarna trodde inte den skulle fungera... Snälla hjälp mig för internet är en livsåder när man bor i ett annat land å alla ens vänner är kvar i Sverige...

köp en trådlös access point så kan du förlänga räckvidden på "nätet"
- Accesspunkt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-05 21:25

Snabbt svar...

Men jag har suttit å tittat lite på olika alternativ å jag skulle behöva veta kan man förstärka nätet till vissa mac-adresser men inte till alla?

Å vilken accesspunkt har ni fått å fungera? Å helt enkelt något som säljarna inte kan förklara hur funkar det å förstärka ett nätverk?

Å ännu hellre kan man göra ett eget undernätverk med en router så trådlös in eget trådlöst ut på annan kanal annan wpa2-lösen så jag kan dela ut disk på det till mina egna enheter utan att andra kan komma åt dem?

Den enheten som det lutar lite åt är en "Airport Express" på grund av att man även kan streama musik till den om man vill... Är det någon som har en sådan lösning?

1
Bevaka tråden