Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild-mall i utgående mail

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-26 22:01

Hej... På nåt sätt har jag lyckats få till det så att det alltid kommer med ett litet "frimärke" med en bild i alla mina utgående mail. Bilden syns längst ut till höger i adressfältet. Den syns inte när jag skriver mailet, utan det är först när mailet tas emot av mottagaren som det syns. Nu vill jag ta bort det, men kommer inte ihåg vare sig hur jag fick dit det eller nu, hur jag tar bort det.... Otroligt!!

Jag behöver hjälp med detta genanta problem och tror att det ska lösa sig nu när jag vänder mig till alla skickliga 99-or

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 07:35

Den där bilden är inte en del av mailet och skickas inte.

Bilden ligger i adressboken. Om du tittar på ett mail du skickat själv på din dator så kommer Mail.app att visa en bild på adressaten som hämtas från adressboken.

Om du tittar på mail som du fått så visas en bild på avsändaren. Du kan själv gå in i adressboken och byta bild om du vill.

Vad mottagaren ser beror på vilken mailprogram denne kör. Om mottagaren kör Mac och använder Mail.app så visas bilder ur dennes adressbok.

1
Bevaka tråden