Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med min Western Digital My Passport 320 GB

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-10-22 23:33

Hejsan,
skulle behöva lite hjälp.
Köpte idag en Western Digital My Passport 320 GB till min MacBook som jag tänkte använda som extern hårddisk. När jag pluggade in den första gången funkade allt felfritt och den var klar att användas, dock formaterade jag den inte eftersom min kära pojkvän sa att den inte skulle gå att köra på PC annars (vilket jag vill, eftersom jag tenderar att ha filmkväll hos en kompis snart och han har PC...hur som helst). När jag fört över ca 20GB av musik, gamla skoldokument m.m. och var på gång med att föra över ett gäng filmer slutade den helt plötsligt att fungera och börja låta ganska högt. När jag pluggar in den i datorn igen låter den bara och det står "Skivinmatning, Datorn kan inte läsa av den inmatade skivan (Formatera) (Ignorera) (Mata ut)". Har provat att sätta in den i min killes MacBook, men det är samma problem där. Har inte haft möjlighet att testa den på en PC än.
Inte kan den väl ha krashat redan? och om den gjort det, kan jag kräva affären som sålde den till mig på pengar för att kunna återskapa filerna i den?

drog du bara ut kabeln utan att "mata ut" hd'n så kan det ha blivit något fel med hd'n mjukvara mässigt... formatera om den och dra över musiken igen.
Det är mitt tips iaf!
Wilhelmsson

Om den för så mycket väsen så är det nog ett fysiskt fel på hårddisken. Och visst kan det vara så illa att det händer fastän den är helt ny...
Det finns nog inget företag som säger sig ta ansvar för data på de hårddiskar de säljer. Man måste alltid se till att ha allting man är rädd om på två olika diskar, minst.
I alla fall så länge vi har hårddiskar med en massa rörliga delar.