Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkning mellan iCal och Google Calendars, äntligen!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag tänkte bara upplysa om att synkning åt båda hållen mellan iCal och Google Calendars äntligen fungerar smärtfritt och bra, något som jag har irriterat mig oerhört på under en tid och säkert många med mig.

Här finns instruktioner om hur man går till väga, och de fungerar utmärkt. Det gör även instruktionerna för Sunbird, men där har det ju fungerat tidigare med..

ok. läste på spanning syncs hemsida att det är problem om man syncar ical från iphonen. dom skriver där att den blir "read only". de har ju part i målet så jag undrar hur du upplever det om du nu använder en iphone.

Jag använder ingen iPhone, så det kan jag inte uttala mig om. Synkar dock ett flertal datorer mot Google och det går bra.. kan tänka mig att det kan bli problem att synka mellan iCal och iPhone kanske, då man nog inte kan synka direkt mot "subscribe-kalendrarna". Vet inte om man kan synka sin iPhone direkt mot Google.

men funkar detta bara med senaste OS eller? För jag har nämligen inte "Accounts" fliken i min Ical(?)

Woho! Äntligen!
Fungerar smärtfritt.

läste även på macfeber att det var så Macfeber - Google Calender in i iCal tråkigt hoppas det kommer en uppdatering. Annars köper jag spanning sync. Kan nog vara värt de 25$ det kostar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-27 06:16

Jag syncar iCal till Google via CalDAV och använder NuevaSync - Over the Air Synchronization för att synca till iPhonen. Funkar kanon.. Nuevasync använder Exchange för att få Over-the-air (eller Push) sync till Google.

simonh:
Jo, CalDAV fungerar endast i Leopard...

ok. det kanske kan vara ett alternativ. men helst vill jag synka iCal varje gång jag sätter i iphonen i dockan. Annars måste man tänka på att synka den. Och då vet jag att jag kommer glömma...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-27 09:46

Fast med NuevaSync synkar du alltid direkt mot google (Push) och CalDAV synkar automatiskt (default var 15 minut tror jag) så det finns ju inget att glömma av..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-28 09:39

Hur gör man med CalDAV? Om man vill synca ical med google alltså?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-28 09:54

Du kan ju kolla länken överst i tråden...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-11-03 07:02
Ursprungligen av flojon:

Du kan ju kolla länken överst i tråden...

Ahh, men nu ville jag synka min iCal med Google och inte tvärtom.:D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-03 18:05
Ursprungligen av buuyuu:

Ahh, men nu ville jag synka min iCal med Google och inte tvärtom.:D

Jag vet inte om jag fattat dig rätt, men du kan exportera din iCal kalender och sedan importera den i Google Calendar.
Se t.ex. här:
Import events from iCalendar or CSV files - Calendar Help Center

CalDAV synkar sedan åt båda hållen... (fast det blir som en ny kalender i iCal)

Hur ser det ut i Cal för er?

Jag för en kalender under "gmail". Resten av google-kalendrarna (kör flera) hamnar under "ombud".

Varför?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-04 17:55
Ursprungligen av iJohannes:

Hur ser det ut i Cal för er?

Jag för en kalender under "gmail". Resten av google-kalendrarna (kör flera) hamnar under "ombud".

Varför?

Ursäkta för en lite bump här nu men har exakt samma problem. Suttit i en halv evighet nu och försökt att få alla kalendrarna under mitt konto.

Ingen som vet hur man kan lösa detta?
Det är bara "huvudkalendern" som kommer under mitt användarnamn, resten ligger under ombud.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-06 18:20

Har äntligen hittat ett sätt som löser det hela... till 95% i alla fall.

how to sync your google calendar and ical and stop your google calendars appearing as delegates in ical. updated.

Du får alla kalendrarna under egna rubriker men man slipper ombud och allt sånt. Flera timmars slit var det värt!

Detta är lite bekymmersamt i och med Lion.

Jag kan inte längre, i nyaste iCal, synkronisera mot Google Calendar. Det går helt enkelt inte att ansluta när jag försöker att lägga till ett konto. Har testa både genom det förinställda alternativet Google och genom att köra som normal CalDAV.

Är jag ensam om problemet? Om inte - hur har ni lyckats få det att fungera?

1
Bevaka tråden