Bluetooth-adapter för Expresscard till PC?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså, är jag helt dum i huvet eller är det helt omöjligt att hitta en adapter till expresscard-slottar, som ger mig bluetooth? Jag vill ha en sån, helst en som sitter helt inne i datorn och inte sticker ut. Finns de...och var hittar jag i så fall en?

Inga tips om usb eller dylikt, tack.

Ursprungligen av n00bkillaz:

Alltså, är jag helt dum i huvet eller är det helt omöjligt att hitta en adapter till expresscard-slottar, som ger mig bluetooth? Jag vill ha en sån, helst en som sitter helt inne i datorn och inte sticker ut. Finns de...och var hittar jag i så fall en?

Inga tips om usb eller dylikt, tack.

Ska du ha den till en MacBook Pro? Hur ska du då få ut den om den inte sticker ut?

Nej, PC. Senaste datorn jag kollade på, hade eject-knapp för kortet.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-22 19:31

Det här är det närmaste jag kan komma:

SOCKET COMPACTFLASH BLUETOOTH CONNECTION KIT

Det brukar finnas adaptrar för nästan vad som helst om man letar djupt men de brukar vara väldigt dyra.

Ursprungligen av n00bkillaz:

Nej, PC. Senaste datorn jag kollade på, hade eject-knapp för kortet.

Trodde de flesta ExpressCard-slotar var sådana att man får trycka in kortet för att få ut det, inte med hjälp av knapp. PC-Card hade ju knapp. Kanske större chans att hitta något om du frågar på ett PC-forum? Alla MacBook Pro har ju Bluetooth inbyggt.

Ursprungligen av planB:

Det här är det närmaste jag kan komma:

SOCKET COMPACTFLASH BLUETOOTH CONNECTION KIT

Det brukar finnas adaptrar för nästan vad som helst om man letar djupt men de brukar vara väldigt dyra.

Fast det där är för PC-Card, inte ExpressCard.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-23 12:22

Anledningen till att det inte finns för Expresscard är nog att så få nya datorer saknar BT.

För att konvertera PC-cardet kan du ju alltid använda:

PE108

Snyggt blir det nog inte...

Att dessutom få något som inte sticker ut är otänkbart. Allt trådlöst sticker ut på ett eller annat sätt.

Ursprungligen av planB:

Anledningen till att det inte finns för Expresscard är nog att så få nya datorer saknar BT.

För att konvertera PC-cardet kan du ju alltid använda:

PE108

Snyggt blir det nog inte...

Att dessutom få något som inte sticker ut är otänkbart. Allt trådlöst sticker ut på ett eller annat sätt.

Jo,, helt osynligt blir det kanske inte. Men ett kort sitter fasen så mycket hårdare och säkrare än en usb-dongel.

1
Bevaka tråden