Författare vill inte automatiskt hamna i dokumentegenskaperna

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-10-21 23:42

Jag får inte automatiskt mitt namn (det under användarinformation) som författare till texter i Word 2008.

I Excel 2008 blir jag automatiskt författare och i Powerpoint 2008 kommer info om både titel (blid 1) och mitt namn automatiskt med i dokumentegenskaperna.

... borde inte info om författare skivas in automatiskt till dokumentegenskaperna i Word?
Eller måste man göra detta manuellt?

Tack på förhand!

Senast redigerat 2008-10-31 12:41
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-10-23 17:46

Ingen som kan tänka sig att kolla om ni också har det såhär?
...skulle verkligen uppskatta att veta om det är normalt eller om något blivit fel under min installationen av Office.
Dvs om ni kan skapa ett dokument och sedan se om ni automatiskt får in ert namn som författare samt dokumentets rubrik som titel i Egenskaper som finns under fliken Arkiv.

Tack på förhand!

Namn ja, Titel nej.

Jag tror inte att "något blivit fel" under installationen. Prova att kasta/flytta normalmallen. Annars buggrapportera till microsoft. De vimlar av buggar i Word 2008.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-10-31 12:39

Pratade med Microsoft om detta och de lyckades återskapa problemet.... vi kom fram till att de bara saknas när man öppnar Word första gången, skapar man ett nytt dokument inne i Word kommer författare med.

Nu skulle han lämna vidare uppgiften "högre" upp så att det ev kommer en fix till nästa uppgradering av Office.
Måste säga att jag är mkt positivt överraskad av deras support

Bra gjort! Både av dig och Microsoft (trots att det var deras bug).

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-11-27 13:04

Liten uppdatering: Ärendet är nu hos microsoft i USA och de har upprepat felet även där.
Ska blir spännande och se om de kommer en buggfix snart.

1
Bevaka tråden