Bilagor i mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet någon varför det blir- och hur man undviker problem när man bifogar bilagor i mail?

Exempel: Jag bifogar en fil som heter "Min testfil.pdf". När samma fil skall öppnas i PC-världens mailprogram heter den helt plötsligt "Min testfil.pdfdf" och går därför inte att öppna med mindre än att mottagaren döper om den innan de öppnar filen.

Samma sak med andra filändelser som docx som blir docx01 eller liknande.

Deta felet är minst sagt irriterande och enda lösningen jag hitills hittat är att döpa filerna efter den uråldriga principen "Min_testfil.pdf". Detta är minst sagt ett irriterande problem som borde ha en lösning därute nånstans (hoppas jag).

Kan också tillägga att jag inte har hunnit testa om den dåliga lösningen ovan fungerar i längden.:confused:

Är inte säker men kan du inte prova att trycka på Redigera, sedan Bilagor och till sist markera "Skicka alltid Windows-kompatibla bilagor".

Detta har diskuterats i andra trådar, har inte exakt trådadress just nu, men använd sökfunktionen.

Har dock för mig att det är ett problem hos Telia mest eftersom de använder ngt skitprogram för att scanna filer efter virus etc...
pdf blir oftast pdfa t ex....

Hittade med lite googe-foo :

http://www.99.se/apple-programvara/238189-pdf-er-skickade-via-mail-blir-pdfta-ist-llet-f-r-pdf.html

Eftersom det redan finns en tråd om detta, så hänvisar jag till den, och stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden