Macbook eller Macbook Pro för Adobe CS3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-10-19 16:59

Nu har jag ändrat mig femton gånger fram och tillbaka. Jag har dessutom läst all information minst en gång för mycket. Är det någon som skulle kunna mig ytterligare input? Vad ska jag välja: en Macbook eller en Macbook Pro?

Idag kör jag en första och minsta macbooken med 2 GB ram och en 7200 rmp disk. Oftast kopplat till en extern 20" skärm. I Photoshop tycker jag det flyter på okej. Men i Indesign, Illustrator och Acrobat går det segt allt för ofta.

Finns det någon anledning att välja en Macbook Pro före Macbook, båda med 2,4 GHz processor och 4 GB ram? Rent prestandamässigt alltså. M a o gör grafikkortet någon skillnad i ovanstående program? Skillnad om jag byter upp mig till en skärm med 1920 x 1200 upplösning?

I CS4 drar Photoshop nytta av grafikprocessorn, men inte i CS3

Om du även vill kunna jobba enbart med MacBooken, hade jag tyckt att det hade varit fint med den lite större skärmen på MBP.

• Medlem
  • Gotland
  • 2008-10-19 23:00

Tack, men det jag mest är ute efter är egentligen hur Indesign, Illustrator och Acrobat förhåller sig till grafikprocessorn och kanske grafikminnet. Som jag sa så går de ofta trögt i dessa program. Det tar tid att rita upp pdf:er och jobba i indesign.. Någon som har kunskap inom detta område?

1
Bevaka tråden