Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installera Office 2008 över nät/FW?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

sökt men inte funnit.

jag har en äldre powermac som av någon anledning spottar ut nya office 2008 som jag köpt. Testade den sendan på min macbook och där funkade den utmärkt. Så min fundering är nu hur skall jag få in den i min powermac?

1 går det att installera via nätverket som jag har hemma på något sätt? jag har airport extreme.

2 går det att koppla ihop macbooken och powermacen via firewire el. dylikt för att göra installationen?

Hur gör jag antingen alt. 1 eller 2?
vilket är bäst? eller kan jag göra på något annat sätt som är smidigare.

tack på förhand

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-18 10:43

Du kan ju göra en skivavbild med Skivverktyg och överföra den över nätverket till den andra macen och på så sätt installera på den andra.

Starta fildelning på datorn som läste skivan (starta i Systeminställningar > Delning > Fildelning). Anslut till den datorn från den andra datorn, antingen dyker den upp i Nätverk eller så får du välja "anslut till server" och skriva in IP-adressen. Välj DVD-skivan i listan på utdelade volymer så monteras den på skrivbordet och du kan använda den som vilken annan enhet som helst.

1
Bevaka tråden