Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Crysis på en Core 2 Duo Macbook pro, ej spelbart!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Testade att ladda ner demon av Crysis, jag har defult 1024 i upplösning i spelet och kör win under Bootcamp. Jag kör på en MacBook Pro 15" 2.5 GHZ dual core 2 med ett GeForce 8600M GT 512 mb och spelet är knappt spelbart? Ska det vara så? Jag börjar undra om något är fel?

Någon som kanske vet? Jag visste ju at tspelt var krävande men jag hade åtmindstånde räknat med bättre prestanda i normal instaällningar än detta.

Det är nog rätt tyvärr. Kör du med nya drivrutiner eller Apples bootcamp-drivers?

Jag hade också för höga förväntningar på min mac... Kolla på den här jämförelse (Crysis finns med) mellan olika PC och Macar. Det är knappt så att någon bärbar klarar sig över 20 fps i "medium" inställningar !! Bara den senaste MBP (som kom för ett par dagar sen) klarar 40 fps.

PC Magazine

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-10-18 11:30

Crysis, det är ju ett sådant där spel som går att spela på medium-grafik om 2-3 år ungefär. De har utvecklat ett spel för en annan tidsålder inom datorer. Ska du lira det på hyfsad grafik får du köpa en stationär dator med 2-3st highend grafikkort.

  • Oregistrerad
  • 2008-10-20 23:45
Ursprungligen av Sidde:

Crysis, det är ju ett sådant där spel som går att spela på medium-grafik om 2-3 år ungefär. De har utvecklat ett spel för en annan tidsålder inom datorer. Ska du lira det på hyfsad grafik får du köpa en stationär dator med 2-3st highend grafikkort.

Ussssssssssh säg inte sådär, sprida lögner.

Crysis, som nu i dagarna blir ett år gammalt har inga extrema krav på dator. Core 2.0 (ej duo) och 1-2G ram beroende på om du kör XP eller Vista.

Problemet här är nog drivrutiner, kör ALLTID senaste windows grafikkorts drivrutiner. Dom som följer med Apple är inge vidare. Att köra NÅGOT nyare spel på under 1G ram är omöjligt, två gig är nästan ett krav enligt min erfarenhet.

Uppslösningen är heller inte allt i ett spel, be spelet att söka efter rekommenderade inställningar ska det flyta på bättre. i Crysis kan du INTE spela med högsta inställningarna, även om du har en rätt fet dator (Tom min mac pro med 8 Gig ram och 8800 GTS har problem) så dra ner inställningarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-20 23:59

Ska inte vara några som helst problem att köra Crysis på din dator

YouTube - Crysis on a MacBook Pro

Jag kör under Bootcamp med dess drivrutiner. Jag var inne på Nvidias hemsida och hittade inte ens drivisar till mitt kort , GeForce 8600M GT. Det finns för GeForce 8600M men fanns inte ens "GeForce 8600M GT" med i listan sjukt nog. När jag laddade ner för GeForce 8600M så säger win att det är fel drivisar till mitt kort. Finns det någon annan väg att gå eller måste jag in med något från Apple också?

Angående filmen: Är ju helt sjukt! Min MBP är till om med snabbare i klockfrekvens samt jag körde på 1024, i filmen används 1280 x...ändå får jag mycket sämmre flow i spelet.

- Can God create a game that not even he can run on his PC?
- Yes. Its called Crysis.

  • Oregistrerad
  • 2008-10-21 16:26

Glömde bort att vissa grafikkort, som mest säljs via OEM (Typiskt Macbook) inte finns tillgängliga via Nvidia

Om du söker på "GeForce 8600M GT driver" på Google kan det hända att det finns dom som moddat vissa ini filer för att få det installerat.

Jag tror dock att ditt fel ligger i att du har fel inställningar i spelet. Slå av AA, sätt alla textures på low etc. så ska det fungera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-21 19:50

Man behöver inte ha allt på low. Om du kör samma inställningar som snubben på youtube så bör det fungera utan problem, inte minst med tanke på att du har dubbla mängden grafikkortsminne. Kör du XP eller Vista?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-21 20:03

har du prövat alt 2 på nvidias sida när man letar drivers?

Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products.

  • Oregistrerad
  • 2008-10-25 23:02

Det borde inte fungera det heller tyvärr!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 16:37

Har nu testat Crysis på min nya MBP med 9600M GT 512MB och det fungerar hyfsat i 1440 x 900med mediuminställningar.

1
Bevaka tråden