Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone vs N96 vs Xperia

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-17 17:31

M3 har gjort en "gränssnittsfajt" mellan dessa mobiler. Överlag verka iPhonen vara den bättre må jag säga.

Gränssnittsfajten - M3

Jo, men kommentarsfigthen var det glocalnetnivå på. Man ska strunta i tiderna utan fokusera sig på att titta på hur man gör på de olika telefonerna.

Då gav jämförelserna intressant inblickar i en del intressanta lösningar.

Det som jag är mest fundersam över (när jag tittade på den där testen) är om det skulle gå att göra iPhone kalendern bättre. Den känns inte helt optimal.

Tycker det är lite synd att man i filmen bara använder en hand/tumme för att skriva meddelande på iPhone, medan man använder två för övriga telefoner....
Jag använder två och det går betydligt fortare än att använda en.

Sen brukar jag trycka på klockan för att scrolla längst upp i kontaktlistan, och sedan söka efter kontakt, när jag ska ringa någon

Rätt kasst test egentligen, om man ska "fighta" tidsmässigt så borde man kanske hitta optimala vägen för alla telefoner. Känns som att man kunde skippa tiderna här och egentligen se det som ett test för vilket gui som var mest intuitivt att använda.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-17 18:47
Ursprungligen av Andreas Th:

Tycker det är lite synd att man i filmen bara använder en hand/tumme för att skriva meddelande på iPhone, medan man använder två för övriga telefoner....
Jag använder två och det går betydligt fortare än att använda en.

Sen brukar jag trycka på klockan för att scrolla längst upp i kontaktlistan, och sedan söka efter kontakt, när jag ska ringa någon

Rätt kasst test egentligen, om man ska "fighta" tidsmässigt så borde man kanske hitta optimala vägen för alla telefoner. Känns som att man kunde skippa tiderna här och egentligen se det som ett test för vilket gui som var mest intuitivt att använda.

Mja jo, fast då måste någon lära sig telefonerna och det var nog mer meningen vilken som är lättast att förstå, som du säger, tror jag.

Jag testade skriva ett sms själv på iphone samtidigt som de gjorde det i videon och var klar 20 sekunder innan förstaplatsaren. iPhone kom sist när de gjorde det. Tyckte väl att deras representation av skrivhastigheten på iphone var lite väl pessimistisk.

Ursprungligen av Mats Björnström:

Jag testade skriva ett sms själv på iphone samtidigt som de gjorde det i videon och var klar 20 sekunder innan förstaplatsaren. iPhone kom sist när de gjorde det. Tyckte väl att deras representation av skrivhastigheten på iphone var lite väl pessimistisk.

Tror dom vill tänka sig som första gången användare. Typ.

1
Bevaka tråden