Funderingar på en ny MBP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-10-17 00:02

Som alla andra här inne, kan jag tänka mig, är jag sjukligt sugen på en ny MBP. Av en slump fick jag 15 000 över denna månaden vilket räcket precis exakt till den billigaste varianten. Men duger den? Kommer jag vara nöjd?

Just nu sitter jag på en 15" MBP, 2.33 GHz med 4 GB RAM, RadeonX1600 256 MB. Så lite bättre processor men mindre minne. Skillanden är att jag inte har någon dator privat (som jag använder iallafall) utan denna datorn äger företaget jag jobbar på.
Så egentligen är det ju ingen frågan om saken, det är ju bara att köpa. Men det känns surt att packa upp den och få känslan att man sitter på en långsammare dator än den man suttit på de senaste två åren.

Kommer den nya ens kännas snabbare? Är det värt att lägga till 2 GB extra eller ska jag köpa det extra i efterhand? (Hittar inga priser på vad 2 GB till kostar ute i butikerna, nån som vet?)

Tips? Kärlek?

Du kommer ju ha två grafikkretsar som säkerligen är snabbare än den du har och dessutom snabbare minne. Tänk på att DDR3 1066 är ganska dyrt så du tjänar i stort sett på att köpa från Apple för en gångs skull. Och jag skulle rekommendera 4GB.

Instämmer i rekommendationen om 4 GB minne, det är värt pengarna om man gillar att ha igång många program samtidigt eller jobbar i minneskrävande program för risken för att datorn börjar "swappa" är mycket mindre med 4 GB än 2 GB.

• Medlem
  • Vellinge
  • 2008-10-18 21:23

Det blev en med 4GB i minne.

1
Bevaka tråden