är det bra eller dåligt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en kollega som vill betala mig 7 000 kr och sin gamla powerbook G3 på 400 mhz (192 ram nånting, 4 g hd, dåligt batteri men annars ok dator)

......mot min G4 powerbook på 550 mzh (512 minne, enbart dvd, Jag 10.2.6 och 20 g hd)!?

Jag tycker att det är en bra affär men vill gärna ha andras feedback om saken.

Jag får en nästan lika bra (om inte bättre) dator och 7 000 kr som jag kan spara till en G5:-).

Jag använder min nuvarande för video redigering och surfning.

Några åsikter?
Super........Ha de gott!

acomblue

Behåll din Powerbook,
den är värd mer än det där.

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2003-06-25 11:35

Min kompis har krampaktigt hållit fast vid sin PBG3 i väntan på PBG5 (som han får vänta ett tag till på).

Han menar att den är lika snabb som t.ex. din 550 MHz, eftersom han har uppgraderat den med ditt och datt. De 7.000 skulle nog till stor del gå åt till just sånt ditt och datt.

Så jag instämmer med föregående talare; håll fast vid din G4 så länge du jobbar med video!

• Oregistrerad
  • 2003-06-25 12:09

håller oxå med...
stick to it...

Det beror väl på hur lång tid det tar att spara ihop till G5:an?

Någon månad eller två kan man väl klara sig på en gammal G3.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-25 12:41

Behåll din TiBook. Sälj den först när du har skramlat ihop till en ny dator. Du sitter ju inte i sjön. Att byta den mot en PB G3 och 7 000 kr får väl betraktas som kapitalförstöring.

Tack för alla feedbacks....

Jag behåller datorn. Det är min första Mac någonsin och att jag jobbar trots allt med video.

Tack i alla fall:-)

Får väl spara för en dual G5 lagom till Jul:-/

• Medlem
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-27 13:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av acomblue
Tack för alla feedbacks....

Jag behåller datorn. Det är min första Mac någonsin och att jag jobbar trots allt med video.

Tack i alla fall:-)

Får väl spara för en dual G5 lagom till Jul:-/

Lungt vi andra lär inte få dem förrens vid jul ändå... Apple är inte direkt kända för att leverera ingångs modeller i tid.

1
Bevaka tråden