Imac elr macbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inte överdrivet mycket pengar är student, men jag skiter nog i om den är bärbar eller stationär

Men vad får man mest prestanda för pengarna? Och hur pass värt är det med 24" jag har en extern 27" skärm hemma.
Jag kommer hålla på med enkel bild behandling inget speciellt så direkt så tror inte jag behöver värsting prestandan!

Skriv lite för och emot mellan imac och macbook och även för och emot med lite extra prestanda för lite mer pengar.

Man får alltid mer prestanda för pengarna med en stationär dator i jämförelse med en bärbar. En bärbar dator är dyrare än en stationär med samma hårdvara och prestanda, därför att man betalar för att den är just bärbar. En bärbar har högre krav på sig att tåla förflyttning i olika miljöer, medan en stationär står där den är, så en bärbar är därför dyrare att konstruera.

Så är det "mest prestanda för pengarna" som man är ute efter, är valet solklart - iMac.
Nu har jag ju en MacBook, därför att jag verkligen behövde en bärbar dator eftersom jag arbetar som frilansande skribent och skriver gärna direkt i datorn jag har med mig istället för i ett anteckningsblock eftersom jag inte ens kan läsa min egen handstil. Så mycket smidigare att jobba på olika platser och i olika miljöer, sitta på presskonferenser och göra en snabb sammanfattning efteråt i soffan i någon lounge.

Men om man inte har behov av en bärbar, så skaffa en stationär.

Jag kan inte heller läsa min egen handstil men jag har 2 bärbara pc så om jag bara ska anteckna och inte göra tunga grejer så kan jag nog använda dom istället!

Valet är enkelt i ditt fall. Köp en iMac.
20-tummaren kostar endast 9995 kronor i grundversionen.

Bara några år sen kostade den nästan det dubbla! Enligt mig kan man inte få mer valuta för pengarna än när man satsar på en iMac.

Och den räcker garanterad för de flesta behov. Bara dem som har enorma krav för spel kan kanske tycka att det inte räcker med en iMac. Eller dem som kör med riktigt tunga applikationer.

1
Bevaka tråden