Byta in MacBook Air?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Jag fick hem min macbook Air för exakt 2 dar sen. Idag så kom dom nya MacBook Airen ut, vad jag har hört så kan man byta in den "gamla" modellen för att få den nya om det kommer ut nya innom en 2v period från o med att man köpte sin dator.

Stämmer detta??

O hur går man isåfall tillväga?

Mvh
Anders

Ta kontakt med återförsäljaren.

Är datorn köpt på postorder (distansköp, t. ex. från Apple Store över telefon/Internet) har du 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköplagen. Observera att den gäller just konsumenter och inte om du köpt som företagskund. Jag kan tänka mig att vissa återförsäljare tillämpar en sådan policy istället för att få en massa återköp.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-15 12:39

Ring till Apple Support 0771-19 95 19

Jo det var på postorder..har inte änns rivit bort plasten på skärmen :)..o den ligger fint i sin lilla kartong.

Hooppppaasss håller tummarna

Ska ringa dom nu

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-16 09:44
Ursprungligen av Anders1979:

Jo det var på postorder..har inte änns rivit bort plasten på skärmen :)..o den ligger fint i sin lilla kartong.

Hooppppaasss håller tummarna

Ska ringa dom nu

Hur har det gått?

Att den är oanvänd gör ju inte saken sämre. Då gäller ju även eventuella utlovanden om öppet köp.

Men det är faktiskt inget krav för att använda den lagstiftade ångerköpsrätten. Med ett par undantag (datorer är inte undantagna) kan du packa upp och använda varan och har ändå rätt att returnera den inom 14 dagar efter att du mottog den såvida den inte är skadad.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-10-16 09:21

jag vettefan om jag skulle ta ut den nya.. sämre batteritid på pappret än "gamla" som jag iaf klarar av att hålla i liv längre än utlovat :0

men den nya grafikkretsen lockar helt klart, det är väll det enda.

Den nya, svalare processorn tycker jag är ett argument för att försöka lämna tillbaka den.

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 09:32

Vem beställer en ny Macbook när det var rätt känt att det kommer en Macbook event den 14 oktober?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Vem beställer en ny Macbook när det var rätt känt att det kommer en Macbook event den 14 oktober?

//Rob

Något som missat det, antagligen

Nja har inte gått så bra :)..fick ringa apple store inte supporten för han på supporten visste nada.

Efter 10 min väntan i tel så fick jag snacka med en engelsktalande snubbe.

Han gav mig inget klart svar, mummlade mer att mjo de kanske ska gå, men dom "nya" airen finns inte i lager ännu kommer i början av nov, När jag frågade hur jag ska göra för att byta in min Air så visste han inte o kunde inte heller ge mig något svar :S...

Vet ni nån bra sida där man kan sälja sin Air?
Är väl inte så många som köper mac på blocket precis, eller?

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-16 19:09
Ursprungligen av Anders1979:

Nja har inte gått så bra :)..fick ringa apple store inte supporten för han på supporten visste nada.

Efter 10 min väntan i tel så fick jag snacka med en engelsktalande snubbe.

Han gav mig inget klart svar, mummlade mer att mjo de kanske ska gå, men dom "nya" airen finns inte i lager ännu kommer i början av nov, När jag frågade hur jag ska göra för att byta in min Air så visste han inte o kunde inte heller ge mig något svar :S...

Vet ni nån bra sida där man kan sälja sin Air?
Är väl inte så många som köper mac på blocket precis, eller?

Om du har lust att vänta så är det ju bara att skicka tillbaka den. Du har ju som sagt 14 dagars öppet köp med distansköpslagen. Möjligen får du betala frakten, men det lär ju bli billigare än att sälja den på blocket.

1
Bevaka tråden