Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 567 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-28 14:36
Ursprungligen av zAjben:

Grattis bolen

Tackar! Den ligger hemma hos min farsa och väntar just nu. Snart dags att dra hem från jobb.

Ursprungligen av Morjas:

bolen: du får ta bilder och lägga upp om den kommer idag

Jepp, ska jag göra. Även om vi sett samma dator på massvis utav bilder redan. hehe

Ursprungligen av virtuality:

Min har kommit!

Kom bara för en halvtimma här direkt till jobbet. Så nu är det många smärtsamma timmar när jag bara får sitta och titta på lådan innan jag får gå hem och leka.

Wiee! Nice! Hoppas du överlever de timmarna då, hade jag varit du så hade jag öppnat det för länge sen.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-28 10:19

bolen: du får ta bilder och lägga upp om den kommer idag

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-28 10:45

virtu: haha fan vad plåga =D
du kan inte helt plötsligt blii "sjuk" (-;

du får med lägga upp bilder sen, btw hur länge tog det från att den kom till holland innan du fick den till ditt jobb??

Ursprungligen av Morjas:

virtu: haha fan vad plåga =D
du kan inte helt plötsligt blii "sjuk" (-;

du får med lägga upp bilder sen, btw hur länge tog det från att den kom till holland innan du fick den till ditt jobb??

Jo nästan på asså Men ska försöka flexa lite jag med.

Bifogar min tracking från UPS:

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-28 10:55

med din lista borde då min vara hosd mig imorgon...börjar jobba 16 så cross fingers den e här före det

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 11:08

Är det någon som fått sin som inte valt en standard konf?

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-28 11:19

Är det någon som lan förklara btw vad apple care är, är det ungefär som en drummel försäkring, att man typ kan tappa macen i golvet och få allt fixat eller ?

Ursprungligen av Morjas:

Är det någon som lan förklara btw vad apple care är, är det ungefär som en drummel försäkring, att man typ kan tappa macen i golvet och få allt fixat eller ?

Nix. Det är 3 års obegränsad telefonsupport samt 3 års vanlig garanti. Alltså om den går sönder "av sig självt", hårddisken lägger av eller liknande. Hadde det på min förra MBP, fick nytt batteri när jag tyckte att den gick ner lite för snabbt, ringde och så skickade de ett nytt direkt, inga problem.

Se länk för info:
Apple - Support - AppleCare Protection Plan

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-28 11:54

Låter nice, kanske något man bör inskaffa vid senare tillfälle, bara det att den e rätt dyr nu känns det som

nu är min skickad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 14:26

Ni som har fått era MBP skickade, tog det ca 8 arbetsdagar från beställningsdag till dess att de blev skickade?

Beställde en 2,4Ghz, 4GB RAM, 250GB @ 7200RPM den 21 oktober med förskottsbetalning. Betalningen bekräftades av Apple den 23 oktober så nu är det bara att vänta. Preliminär leverans den 12-13 november har det stått sedan betalningen bekräftades.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 14:34

För mig tog det 7 dagar totalt. Räknat arbetsdagar så var det 5! Jag bestälde inte standard konfiguration.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-28 14:59

Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 28 okt 2008

fortfarande inget spårningsnummer, hur ska amn veta vad som gäller då? Eller är det något annat nummer man ska kolla med ?

stått så här sen jag gjorde min beställning: Budfirmans spårningsnummer
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort

Ursprungligen av Morjas:

Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 28 okt 2008

fortfarande inget spårningsnummer, hur ska amn veta vad som gäller då? Eller är det något annat nummer man ska kolla med ?

stått så här sen jag gjorde min beställning: Budfirmans spårningsnummer
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort

tryck på spåra leverans så får du upp budfirmans spårningsnummer till vänster, gå sedan in på ups och sök efter ditt paket...

fick min idag och sitter just nu och skriver på den, första gången med både nya tangentbordet och med leopard...jag njuter fullständigt, men har lite svårt för trackpaden för tillfället, men jag lär mig

Nu har min iPod + MacBook Pro 2,53GHz fått leveransstatus
"Leverans schemalagd av slutlig budfirma, se beräknat leveransdatum".

Budfirma står som "NL DISTRIBUTION CENTER".
Vad betyder det?

Kan ni som fått era maskiner kommentera att skärmen faller ned?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 17:39
Ursprungligen av Talangen:

Kan ni som fått era maskiner kommentera att skärmen faller ned?

99.se - Visa inlägg - Tråden för alla som beställt MacBook Pro (okt 2008)

http://www.ranchan.net/asp/kittensearch.jpg

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 17:55

Jo men de var ju bara en kommentar, vore skoj med flera, så man kan se hur de påverkar olika personer;)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 18:40
Ursprungligen av Minto0:

Jo men de var ju bara en kommentar, vore skoj med flera, så man kan se hur de påverkar olika personer;)

Jo, förstår dig. Blev faktiskt själv lite orolig när jag läste om detta. Diskuteras en hel del på sida 6.

Annars så fanns det en film från AppleInsider där man kan se mot slutet hur det ser ut.

AppleInsider | Apple's unibody MacBook Pro: an in-depth review with video [Page 2="2"]

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 20:56
Ursprungligen av Richard T:

Jo, förstår dig. Blev faktiskt själv lite orolig när jag läste om detta. Diskuteras en hel del på sida 6.

Annars så fanns det en film från AppleInsider där man kan se mot slutet hur det ser ut.

AppleInsider | Apple's unibody MacBook Pro: an in-depth review with video [Page 2="2"]

Ja precis. Just därför vore de skojigt om folk som fått datorn kunde säga vad dom upplever av de, så man får lite mer åsikter om de liksom.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-10-28 23:50
Ursprungligen av Talangen:

Kan ni som fått era maskiner kommentera att skärmen faller ned?

Fick min maskin igår och mycket riktigt (precis som på filmen) så faller skärmen ned om jag av någon outgrundlig anledning lyfter upp datorn och vinklar tangentbordet så jag ser det rakt framför mig.

Har dock inte lyckats få till någon ställning där jag vinklar datorn på det viset. Har testat liggande på rygg i soffan, sittande, stående och inte hittat någon position där skärmen faller ned.

Inget problem enligt mig.

Hasse

Sådär. MBP 15" och 2 skärmar beställda.
Allt genom MacForum GBG.

Slipper UPS, ÅF-en får en order. Jag kan bara luta
mig tillbaka och vänta. Sitta och glysa på UPS web som
ändå inte stämmer slipper jag också.

  • Medlem
  • 2008-10-30 13:18
Ursprungligen av Goflorp:

Sådär. MBP 15" och 2 skärmar beställda.
Allt genom MacForum GBG.

Slipper UPS, ÅF-en får en order. Jag kan bara luta
mig tillbaka och vänta. Sitta och glysa på UPS web som
ändå inte stämmer slipper jag också.

Senast så undrade jag varför du beställde två 17"are, och då var det ju en till dig och en till frugan. Men varför två skärmar nu (och jag antar att det är LED-skärmarna)? Till en MacBook Pro?

Ursprungligen av CKOTG:

Senast så undrade jag varför du beställde två 17"are, och då var det ju en till dig och en till frugan. Men varför två skärmar nu (och jag antar att det är LED-skärmarna)? Till en MacBook Pro?

mbp 15" + LED till mig.
23" cinema till fruns mbp 17"

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-29 09:03

Jag fick också min MBP igår, och skärmen faller ner om man håller den rakt upp. Precis som Hasse skrev så har jag svårt att föreställa mig en situation där jag faktiskt påverkas utav detta.

Jag måste faktiskt säga att datorn uppfyller alla mina önskningar och stora förväntningar. Den är mycket robust och stabil i chassit, verkligen hög kvalité!. Det är väldigt detaljerat och fint - en stor uppgradering från den gamla modellen.

Skärmen är underbart ljus och LED är verkligen ett lyft jämfört med den älde tekniken. Färgerna är fina och jag kan inte se några defekter i skärmen som pixlar/bleeding/andra ojämnheter. Den svarta kanten runt skärmen var faktiskt smalare än vad jag hade föreställt mig. Den blanka skärmen stör inte över huvud taget, det är så pass bra krut i skärmen så det inte är några problem. Jag föredrar dock oftast blank skärm.

Tangentbordet är superbt skönt och väldigt liks Apples alu-tangentbord. Backlighten är mycket snygg och ger datorn ett helt annat liv. O:-)

Touchpaden har ett väldigt skönt glid och är verkligen stor och fin. Något lurig med den inbyggda knappen - det är säkerligen dock endast en vanesak och den har stor potential. Klickljudet när man tycker på den är något högt och jag uppfattar det aningens störande i tystare miljö - kanske slits till? Multitouch-funktionerna verkar fungera bra, har dock inte testat det så mycket.

Är verkligen nöjd med datorn och den är som sagt precis enligt förväntningarna. Supernöjd! Nu ska jag undersöka om jag kan hitta något bra laptop-ställ som lyfter upp datorn lite när man sitter vid skrivbordet brevid den externa skärmen. Har funderat på att bygga ett eget också.

En till lång dag på jobbet väntar. Vill hem och leka vidare med den! Ska försöka ta ett par bilder i kväll också.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-29 10:01
Ursprungligen av bolen:

Jag fick också min MBP igår, och skärmen faller ner om man håller den rakt upp. Precis som Hasse skrev så har jag svårt att föreställa mig en situation där jag faktiskt påverkas utav detta.

Jag måste faktiskt säga att datorn uppfyller alla mina önskningar och stora förväntningar. Den är mycket robust och stabil i chassit, verkligen hög kvalité!. Det är väldigt detaljerat och fint - en stor uppgradering från den gamla modellen.

Skärmen är underbart ljus och LED är verkligen ett lyft jämfört med den älde tekniken. Färgerna är fina och jag kan inte se några defekter i skärmen som pixlar/bleeding/andra ojämnheter. Den svarta kanten runt skärmen var faktiskt smalare än vad jag hade föreställt mig. Den blanka skärmen stör inte över huvud taget, det är så pass bra krut i skärmen så det inte är några problem. Jag föredrar dock oftast blank skärm.

Tangentbordet är superbt skönt och väldigt liks Apples alu-tangentbord. Backlighten är mycket snygg och ger datorn ett helt annat liv. O:-)

Touchpaden har ett väldigt skönt glid och är verkligen stor och fin. Något lurig med den inbyggda knappen - det är säkerligen dock endast en vanesak och den har stor potential. Klickljudet när man tycker på den är något högt och jag uppfattar det aningens störande i tystare miljö - kanske slits till? Multitouch-funktionerna verkar fungera bra, har dock inte testat det så mycket.

Är verkligen nöjd med datorn och den är som sagt precis enligt förväntningarna. Supernöjd! Nu ska jag undersöka om jag kan hitta något bra laptop-ställ som lyfter upp datorn lite när man sitter vid skrivbordet brevid den externa skärmen. Har funderat på att bygga ett eget också.

En till lång dag på jobbet väntar. Vill hem och leka vidare med den! Ska försöka ta ett par bilder i kväll också.

Låter mycket lovande de där. Var inne o kände på den i butiken (o döm av min förvåning när jag inte fick ta med den hem), men där får man aldrig chansen o prova som man verkligen använder den hemma. så Tack för bra kommentarer! Väntar med spänning på min:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-29 11:45

På Apples sida står det följande

Beräknat leveransdatum: 29 okt 2008
Aktuell leveransstatus: Tillgänglig för slutgiltig leverans till kund 29 okt 2008
Historik: Ute för leverans 29 okt 2008

På UPS sida står det dock att den befinner sig i APELDOORN, Nederländerna. Tror ni den kommer idag?

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-29 12:49
Ursprungligen av Amazon:

På Apples sida står det följande

Beräknat leveransdatum: 29 okt 2008
Aktuell leveransstatus: Tillgänglig för slutgiltig leverans till kund 29 okt 2008
Historik: Ute för leverans 29 okt 2008

På UPS sida står det dock att den befinner sig i APELDOORN, Nederländerna. Tror ni den kommer idag?

Min, och flera andras, åkte först en runda tillbaka till Köln innan de kom till Sverige. Kolla på t.ex. virtualitys inlägg lite längre upp. Vad jag förstått så brukar de komma dagen efter de varit i Apeldoorn. vbmenu_register("postmenu_16

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-29 12:47

Har även fått:
"Leverans schemalagd av slutlig budfirma, se beräknat leveransdatum"

och:
NL DISTRIBUTION CENTER

den beräknas till 31 Okt, vilket jag verkligen hoppas på. Spåringsnummret funkar dock varken på UPS eller FedEx sida. Någon som vet vilken sida amn kan spåra leveransen på?

Min status har varit denna sedan i måndags:
Aktuell leveransstatus --- Förbereder överlämning till slutlig budfirma --- 27 okt 2008
Frågan är hur lång tid denna förberedelse kan ta? Någon som har koll på detta?

Bevaka tråden