Finansiering av köp hos apple store

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som har koll på hur det funkar om man väljer delbetalning när man köper från apple store, måste man skriva ut avtal, undertecka och returnera via snigelpost innan köpet går igenom, eller sköts hela förfarandet online? (dvs kommer det ta längre tid att få sin nya mac då jmf med om man slantar upp allt direkt via MasterCard/Visa kortet)

020-1209971

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 23:21

Apple Finance är ett skämt.

Inget jag rekommenderar.
Läs VERKLIGEN det finstilta.

Jag har gjort denna miss en gång...

vad är det som är dåligt ? Det går väl via wasakredit?

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-10-15 16:17

Jag har köpt en dator på delbetalning via apple store tidigare, inget jag kunde klaga på då, allt stog på sidan, ränta, effektiv ränta och allt annat man ville veta. Alla delbetalningarna gick smidigt och wasa kredit har ett smidigt sätt om man vill extraamortera varje månad, inga krångel. Enda nackdelen med avbetalningen är väl egentligen att det är ränta på det och att det nu inte längre står vad räntan är under informationen om finansiering, men misstänker att beräknaren som finns där räknar med den och att informationen står när man går till kassan.

När jag köpte för en snart 4 år sedan så var det med studentrabatt och grejer men då fick jag brev på posten med ett avtal som skulle fyllas i och sen skickas tillbaka tillsammans med en inscannad bild på mecenatkortet. Sen fick jag datorn rätt snabbt, processen tog väl kanske 4 dagar extra.

Men om någon köpt på delbetalning nyligen så kanske de kan berätta hur det ser ut idag med den processen.

1
Bevaka tråden