Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (17:02 081014)

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 19:32

Nu blir det en hel del lyckliga.... SSD som tillval på MBP!

Verkar även gå att komma åt hårddisken under batteriet. Vilket borde innebära att det är lätt att byta själv?

Ursprungligen av zAjben:

Verkar även gå att komma åt hårddisken under batteriet. Vilket borde innebära att det är lätt att byta själv?

Jepp, precis som ryktet sa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 19:35

MB Air får en fin uppdatering...

Heh, Mag Safe från skärmen, smart!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 19:40
Ursprungligen av Adrian B:

Heh, Mag Safe från skärmen, smart!

Verkligen!! Perfekt om man vill ha en separat skärm för längre arbets sessioner. Men vad är meningen med USB kontakten från skärmen? Har skärmen fler portar som då går att användas?

Ursprungligen av Adrian B:

Heh, Mag Safe från skärmen, smart!

Mycket smart. Det har ju länge gått att göra tvärtom, att koppla skärmens strömförsörjning till Macen så att man bara behöver ett uttag. Samma koncept, fast applicerat på bärbart.

Och så MacBook förstås, jag visste väl att den också skulle uppdateras.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-14 19:40

Oh my god oh my god oh my god...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 19:42

Fasen.. blev lite sugen på en Macbook

"This is the most eco friendly MacBook ever in the history of human existence."
:)!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 19:43

Men hörrni.. snart är MB presenterad och vi har fortfarande 15 minuter kvar..;)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-14 19:43

Bah, då blev man sugen på att spendera pengar fast man inte behöver. Macbooken + Cinema display vore gött.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 19:44

Se så söta de ser ut bredvid varandra!

Ska springa in i butiken imorgon och beställa en ny macbook, fan va gött :)!

Ursprungligen av zAjben:

Se så söta de ser ut bredvid varandra!

MacBookarna tillsammans eller Steve (med det ansiktsuttrykcket) och MacBookarna?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-14 19:48

är besviken, var de så svårt o klämma in en blu ray läsare

Ursprungligen av Esa:

är besviken, var de så svårt o klämma in en blu ray läsare

Jag tror det skulle gå, men jag vet inte om den komersiella marknaden på datorfronten är redo för blueray än. Men de kunde iallafall fört in en sån jävel i en Pro.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-14 19:52
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Jag tror det skulle gå, men jag vet inte om den komersiella marknaden på datorfronten är redo för blueray än. Men de kunde iallafall fört in en sån jävel i en Pro.

ja eller hur? de läsara e inte dyra alls! sedan en kabel om blir till HDMI med ljud i ifrån datorn så hade du haft världens snyggaste bly ray spelare som man skulle kunna styra med sin iphone som kontroll, smart eller hur? man kanske borde börja jobba på äpplet

Ursprungligen av Esa:

är besviken, var de så svårt o klämma in en blu ray läsare

Alltid går det att hitta något att vara besviken över, eller hur?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-14 19:57
Ursprungligen av Adrian B:

Alltid går det att hitta något att vara besviken över, eller hur?

nej men vi alla e väl prylmaniacs här alla vill ha en blu ray spelare, liksom en MBP med bra prestanda + att den är tyst , hade vart en perfekt spelare , den nya MBP kan inte göra mycket mer än vad den MBP jag har idag kan göra, designen då e la ett undantag som e lite smalare nu, dock kan jag inte fatta varför de skall ha svart runt skärmen tycker de inte e lika stilrent som bara silver :S.. aja nu klagar jag, men ändå! tycker MBA är den snyggaste macen fortfarande iaf

Ursprungligen av Esa:

nej men vi alla e väl prylmaniacs här alla vill ha en blu ray spelare, liksom en MBP med bra prestanda + att den är tyst , hade vart en perfekt spelare , den nya MBP kan inte göra mycket mer än vad den MBP jag har idag kan göra, designen då e la ett undantag som e lite smalare nu, dock kan jag inte fatta varför de skall ha svart runt skärmen tycker de inte e lika stilrent som bara silver :S.. aja nu klagar jag, men ändå! tycker MBA är den snyggaste macen fortfarande iaf

Det verkar finnas goda skäl att inte hoppa på Blu-ray-tåget, kolla Jobs citat ovan.

Ursprungligen av Esa:

nej men vi alla e väl prylmaniacs här alla vill ha en blu ray spelare, liksom en MBP med bra prestanda + att den är tyst , hade vart en perfekt spelare , den nya MBP kan inte göra mycket mer än vad den MBP jag har idag kan göra, designen då e la ett undantag som e lite smalare nu, dock kan jag inte fatta varför de skall ha svart runt skärmen tycker de inte e lika stilrent som bara silver :S.. aja nu klagar jag, men ändå! tycker MBA är den snyggaste macen fortfarande iaf

Bluray är ju skit. Ytterligare ett jädra plastbitsformat med svindyra filmer och skräp att parkera i fula bokhyllor. Vad skall man med det till?
Kopieringsskydd och ajjabajja och Hollywoods sura advokater.

Det blir ju samma som med DVD'er i bokhyllan och det tycker jag är så 1988 det kan bli.

Är det inte regioner och kodningar och skit i det också?

Jag vill ha filmer digitalt, inte på plastbit (igen)....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 16:35
Ursprungligen av Goflorp:

Bluray är ju skit. Ytterligare ett jädra plastbitsformat med svindyra filmer och skräp att parkera i fula bokhyllor. Vad skall man med det till?
Jag vill ha filmer digitalt, inte på plastbit (igen)....

Word! Befria oss från plastbitarna!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-16 16:22
Ursprungligen av Esa:

är besviken, var de så svårt o klämma in en blu ray läsare

Jag tror inte de hittar någon blu ray-spelar tunn nog att få plats, så de får nog klämma ordentligt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-14 19:50

Blir priset i sverige 1299 + en nolla = 12990 tro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 19:51

Fan vad jobbigt det blev. Varför var den vanliga Macbooken tvungen att vara så fin? 1599 vs 1999.

Jag är inte imponerad. Faktiskt!

Jag hade förväntat mig mer.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-10-14 19:53

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-10-14 19:54

110/70...:)

Bevaka tråden