Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenhet av Linksys WRT610N?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att skaffa en Linksys WRT610N, en dual-band gigabit router med påstådd LAN-WAN-throughput på över 100 MBit/s. På pappret ser den prima ut, men i verkligetens hårda ljus kan skrynklor förekomma.

Är det någon som har förstahandserfarenhet kring WRT610N och kan komma med rekommendation? Jag har en homogen macmiljö hemma, med både trådade datorer som vill ha fet bandbredd och trådlösa på n-bandet samt två iPhones som surfar på g-band. Funkar Time Machine bra ihop med hårddiskar anslutna till routers? Annat man behöver tänka på?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-14 18:26

Jag fick tips på den här sidan som har en massa tester av routrar. WRT610N verkar vara "the real deal"

SmallNetBuilder - Small Network Help - Router Performance Comparison Charts - WAN to LAN Throughput

Hur kunde jag missa den? Har surfat förbi SmallNetBuilder men missat jämförelsesidan. Tack Gunnar!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-15 20:06

Jag är lika tacksam jag för att jag hittade sidan. Har precis burit hem en D-Link DIR-655 till mitt nya LAN abbonemang (100/10 Mbit/s).

Spännande! Berätta hur du tycker den funkar, jag funderar också på den.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-15 21:33

Bortsett från att det sitter en stor j...la lapp på den om att man ska sätta in CDn och köra nått program som bara finns till windows först så funkar det bra så här långt. (Jag sket i skivan).

Jag har kört Bredbandkollen genom den via mitt nya LAN-uttag och fick 97 Mbit/s ner och 13,5 Mbit/s upp, klart godkänt.
Sedan finns det ju en halv miljon inställningar i webbgränssnittet. Så det gäller att ha lite koll på terminologin när det gäller nätverk/portar mm. Det finns vanligt portforwarding men också möjlighet att köra med olika portnummer privat och public (webserver med 80 på insidan och 8888 på utsidan t.ex.).

QoS funktionallitet för gaming. MAC adress filter etc etc etc

Så är lång, en icke oäven bekantskap.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-12 03:11

Jag har Linksysen, och kan bara varmt rekomendera den!

Har 100/100lina och jag har kört ca 85-90Mbit trådlöst, ja trådlöst!
Den är snabb, stabil, och man behöver aldrig reboota den var 10min, som tex d-links 655 som jag har testat (skit) Fungerar bra med kabel, men inte som trådlös!

Streamar dvd till ps3 trådlöst klanderfritt, dock så har den samma gammla fula gränssnitt som dom gammla linksysrotrarna, men vem bryr sig Den är värd sin vikt i guld...Ps kör imac24 som brummar som ett kylskåp!

1
Bevaka tråden