Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Fusion. Kan inte starta min virtuella maskin.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt plötsligt kan jag inte starta min virtuella maskin, den kommer aldrig längre än till 95% klar (se bild).

Jag har provat att ominstallera Fushion men inget hjälper. Även omstart av datorn är gjord ett antal gånger.

Vet nån vad som har hänt? Jag behöver verkligen få igång XP snarast!

Har du provat att stänga av XP, dvs håll ner alt-tangenten och välj "shut down guest" i menyn "Virtual Machine"?

Det motsvarar att stänga av den virtuella datorn och då startar XP från början (alltså inget "restore state").

Alla menyer är grå och går således inta att trycka på. Det känns som om maskinen har gjort en "Microsoft" och skulle behövas startas om med "norsk reset" men detta går ju inte eftersom allt är virtuellt!! -Aaaaahhhhrhhh!!!!!

Har för mig att det skall finnas nån fil att plocka bort där restore-infon ligger. Då tappar du ju eventuell osparad info men du kan ju iaf starta om sen. Minns dock inte vad den heter, kanske du kan googla lite o hitta nåt. Jag återkommer ifall jag kommer på nåt mera..

Tusen tack!!!

Hoppas du hittar filen, själv är jag helt novis när det gäller sånt här!

Om du letar upp din virtuella maskin (oftast under dokument/virtual machines) och ctrl-klickar och väljer "visa paketets innehåll" så ser du en massa filer. Någon av dem är det sannolikt som knasar sig. Jag gissar på "Windows XP Professional.vmss", men jag är inte helt säker. Gör en kopia/back up av hela maskinen och prova sedan kasta den filen. Om det fortfsarande inte funkar prova att kasta fler filer (utom filerna i applications själva virtuella hårddisken). Men som sagt, gör en kopia först.

MILJONER TACK!!

Här var lösningen, 99 är ju helt klart BÄSTA forumet i cyberrymden!!

  • Oregistrerad
  • 2008-10-16 00:50

Ett annat tips är att prova Virtualbox 2.0 som stödjer integrering med OS X precis som Vmware fusion gör. Jag har haft mycket problem med VMware fusion, men virtualbox har fungerat felfritt.

1
Bevaka tråden