Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drag n drop

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En av de bästa funktionerna i mac os x är ju att man kan dra o släppa filer i princip överallt, men ibland förstår jag mig bara inte på det. När jag flyttar tex en fil endast kanske en bild, så flyttas filen från orginal platsen till platsen jag valt. Allt funkar som det ska. håller jag nere option (alt) o flyttar samma fil så kopieras den bara, allt funkar som det ska. Tar jag däremot en mapp o drar till en annan plats för att jag vill flytta den så kopieras den utan att man håller nere option. Vrf? Den borde ju flyttas o endast kopieras om jag håller nere option. :S förstår inte denna otroligt ologiska bugg eller vad man nu ska kalla det. Tycker det är jobbigt att behöva radera orginalet efter kopieringen när allt jag egentligen ville från början var att flytta den. Hur gör man? (är säkert jättelätt men innan jag vet så är det ju inte det, eller?)
Tacksam för hjälp.

Om du drar en fil (eller en mapp) inom samma volymflyttas den - och med Altkopieras den.

Om du drar en fil (eller en mapp) till en annan volymkopieras den - och med Cmdflyttas den.

Det är lite konstigt att man har olika beteende beroende på om det är samma volym eller inte - men ditt påstående, att filer och mappar behandlas olika, är fel.

Ok, tack. Fattade inte det, jag är ganska ny till mac, har haft denna sen juni.

1
Bevaka tråden