Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac numeriskt tangentbord fungerar ej i WinXP

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-08 07:48

Kör Win XP via BootCamp och VMWare Fusion 2.0. Allt fungerar utmärkt utom enter-tangenten i det numeriska tangentbordet. Att trycka på Num-Lock tangenten hjälper inte. Någon som vet hur man löser detta problem?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-08 10:30

Har du samma problem med enter-tangenten både i BootCamp och när du kör samma windows-instans i VMWare?

Isf kolla att du har inställt rätt 102-knappars tangentbord i Windows kontrollpanel.

(jag utgår ifrån att tangenten fungerar i MacOS )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-08 11:04

I MacOS fungerar allt perfekt.

Jag kör via VMWare som i sin tur öppnar BootCamp-partitionen. Tangentbord enligt Windows kontrollpanel: Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2. "Enheten fungerar korrekt".

Skall denna inställning ändras och i så fall hur?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-08 11:13
Ursprungligen av Bolero:

I MacOS fungerar allt perfekt.

Jag kör via VMWare som i sin tur öppnar BootCamp-partitionen. Tangentbord enligt Windows kontrollpanel: Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2. "Enheten fungerar korrekt".

OK, Funkar tangenten om du kör BootCamp "rent"? (Dvs bootar om maskinen i Windows)

Samma "problem" hos mig men lätt att lösa. Förinställningen i Fusion är att enter-knappen motsvarar "AltGr" i Windows. Du kan ändra detta i Preferences.../Keyboard & Mouse/Keymappings genom att helt enkelt klicka bort krysset för denna inställning för "Num Pad Enter".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-08 16:00

Nu fungerar det!

Stort TACK till dig, M. Sundbom!

1
Bevaka tråden