Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smart spellista; nyaste album

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-08 00:07

Nu har jag både googlat och sökt på 99 efter en lösning men hittar ingen som verkar fungera...

Går det att göra en smart spellista med mina senaste 5 tillagda album? Inte låtar, utan vill få med alla låtar i albumen. Funkar det på ngt sätt?

Om diskussionen finns o jag missat så hänvisa mig gärna

Önskar göra precis samma sak. Tyvärr är jag som daglig iTunes-användare rätt säker på att det i nuläget tyvärr inte går

Det jag har gjort är att göra en Smart spellista med tex 75 senast tillagda låtarna som jag sen sorterar i "grid-view" då får man iallafall med dem 5 senaste skivorna (och några till "lösa" låtar)

Inte världens vackraste lösning, men i väntan på något bättre så är det kanske bättre än inget?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-08 00:33

Jag gör precis likadant ... och har dessutom lämnat "feedback" till Apple att de borde göra iTunes lite mer albumvänligt. Just nu är allt väldigt inriktat på spår.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-08 00:37

- Tilllagd är inom senaste x veckorna
- Podcast är falskt (plus allt annat som kan störa, som filmer och Tv-serier)

Sen kryssar man i "Begränsa till x objekt (150 låtar räcker oftast för fem album) efter album"

Rätt nära det ni vill ha va?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-08 10:16
Ursprungligen av Adzam 1:

- Tilllagd är inom senaste x veckorna
- Podcast är falskt (plus allt annat som kan störa, som filmer och Tv-serier)

Sen kryssar man i "Begränsa till x objekt (150 låtar räcker oftast för fem album) efter album"

Rätt nära det ni vill ha va?

Mmm ... mn är det inte enklare att välja Spellista är musik ist. för att hålla på av välja bort Podcasts, musikvideos etc etc. ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-08 19:08
Ursprungligen av Thomaz:

Mmm ... mn är det inte enklare att välja Spellista är musik ist. för att hålla på av välja bort Podcasts, musikvideos etc etc. ?

Är det säkert, dock var det inte den viktigaste delen i mitt tips.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-08 00:39

Man kan även ta "Begränsa till x objekt efter senast tillagd".

Det finns lite dåligt med val ibland. Jag har länge velat ha en spellista med den låt som har högst betyg från varje album/artist i mitt musikbibliotek, men det verkar också omöjligt.

Jag tycker inte heller om att iTunes behandlar album så dåligt. Jag skulle vilja ha en spellista med alla album där jag har någon ospelad låt. Jag vill inte lyssna på enstaka låtar om jag vill lyssna igenom mitt bibliotek utan då vill jag ju lyssna på hela albumet. Detta gör inte så mycket i iTunes men på min iPhone spelar det roll.

1
Bevaka tråden