Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har en skruv lös.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-07 19:35

Tja.

Jag upptäckte precis att min macbook har en skruv lös. Eller rättare sagt, skruven sitter men höljet är liksom löst iaf..

På den vänstra sidan sitter 2 skruvar, bägge sitter fast men ändå så sitter liksom höljet löst, om jag trycker på den så buktar den in, med skruv och allt. Garantin har gått ut, men jag har applecare. Gör man något åt detta om man lämnar in det, tror ni? Datorn funkar felfritt, så det är väl kanske kosmetik egentligen.

Tack på förhand,
Fredrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-07 19:48
Ursprungligen av buuyuu:

Gör man något åt detta om man lämnar in det, tror ni?

Nej. Det ska vara så.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-07 20:11

Men det är inte så på höger sida. DaPhox: har du lust att förklara lite närmare?

Det är gjort så, på ena sidan sitter bara fejkskruvar för att det ska se symmetriskt ut jämfört med andra sidan (där skruvarna gör nytta).
Läste om detta och har själv verifierat när jag skruvade upp för att byta fläkt

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-09 09:48
Ursprungligen av Andreas Th:

Det är gjort så, på ena sidan sitter bara fejkskruvar för att det ska se symmetriskt ut jämfört med andra sidan (där skruvarna gör nytta).
Läste om detta och har själv verifierat när jag skruvade upp för att byta fläkt

Nja helt obetydliga är dom inte. Dom håller fast en liten metallbit mellan batterikontakten och bottom case

  • Medlem
  • 2008-10-07 20:35

Det Andreas Th säger skrämmer mig, för min högersida beter sig precis som vänstersidan.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-09 09:48
Ursprungligen av CKOTG:

Det Andreas Th säger skrämmer mig, för min högersida beter sig precis som vänstersidan.

Märkligt! Har du ingen hårddisk i din dator?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-12 21:15

Jag hade samma problem fast på framsidan, där hdn sitter. Visade sig att plastfästet till skruven hade knäckts så de fick limma fast den igen. Gick på garantin trots att jag är ganska säker på att jag var orsaken (det blev löst efter en månads backpacking i asien)

1
Bevaka tråden