Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här med IMAP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hörde för ett tag sedan att IMAP har många fördelar framför POP, framförallt om man använder webmailen och kollar sin mail från flera datorer, så jag bytte därför. Jag betalar för en egen domän och själva installeringen var lätt, men nu har jag lite problem.

När jag hade POP så raderade Apple Mail automatiskt mail från servern efter en vecka eller så, och kopierade alla hämtade mail så att hela mitt epostarkiv låg sparat på datorn.
Men nu, med IMAP så sparas ju allt på servern vilket resulterar i att mitt webbutrymme börjar ta slut, och den enda lösningen verkar vara att radera mail, och då kan jag ju inte läsa dem efteråt.

Finns det någon lösning?

IMAP bygger ju på att du lagrar allt på servern, det är lixom grundidén. Du kan ju dock skapa en lokal mapp i ditt epost-program och flytta mail dit, men mailen du lägger där bli ju inte sökbar i tex. webmail..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-07 08:47

Jag rensar med jämna mellanrum och exporterar de gamla meddelandena till PDF. På så sätt kan jag söka i gamla meddelanden genom Spotlight. Funkar väldigt bra, men bilagor och så försvinner ju.

hmm, vad använder du för webmail? Eller får du tunga bilagor i mailen?
För Google mail ligger ju på 7.2 GB i utrymme nu, känns som att man klarar sig ganska länge på det

Google for Domains är vad jag kör på min domän och det fungerar hur bra som helst, kör både mail och kalender därifrån, och det är helt underbart att ha mail och kalendern alltid tillgängliga, inga problem att syna via IMAP mot mail och via CalDAV till iCal heller!

.. Eller att synca kontaktlistan mot Address Book

1
Bevaka tråden