När kommer DiNovo Edge Mac Edition till Sverige?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som hört/läst när Logitechs DiNovo Edge Mac Edition kommer till Sverige?
http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/4429&cl=us,en

Det har funnits i lager i USA minst en månad nu men ännu listar ingen återförsäljare det i Sverige. Ok att de ska knäppa dit lite svenska bokstäver men det ska väl inte behöva ta så lång tid?

Nån som vet mer?

Det handlar inte bara om att "knäppa dit" svenska bokstäver e-som layoten skiljer sig ganska mycket iaf runt Return-knappen. Hade jag varit dig hade jag mailat Logitech och frågat...

Nej det är inte bara att knäppa dit dem men det är heller inte första tangentbordet någonsin de tillverkat så det kan inte direkt vara en fråga om särskilt mycket forskning de behöver bedriva. Windows-versionen har dessutom funnits med svenska tangenter hur länge som helst så de vet nog hur man gör.

Oavsett vilket så fick jag det tråkiga svaret från Macoteket att Logitech inte ens ska släppa tangentbordet i Europa alls. Anledning okänd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-07 19:09

Om Windows-versionen har USB så borde det väl funka hyffast? Eller?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-13 16:11

Vad är det för skillnad egentligen? Borde väl fungera med PC-varianten?? Är det olika knappar?

Ursprungligen av zAjben:

Vad är det för skillnad egentligen? Borde väl fungera med PC-varianten?? Är det olika knappar?

Rimligtvis, ja.

När är det rimligt att vänta sig Apple-tangentbord med SVARTA tangenter då, tror ni?

Senast redigerat 2008-11-30 23:42
Ursprungligen av n00bkillaz:

Rimligtvis, ja.

När är det rimligt att vänta sig Apple-tangentbord med SVARTA tangenter då, tror ni?

Det finns på bärbara och har funnits på stationära - kuben tror jag. Ska det vara svarta tangenter så måste det vara bakgrundsbelyst annars är det ju värdelöst e-som man inte kan se tangenterna när det är lite mörkt i rummet

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-13 16:25

det funkar med mac den använder bluetooth

Det finns prisuppgifter men ingen verkar ha det i lager

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 08:39

Det står på väg in på några återförsäljare och två av dem nämer 18 november. För det priset så hade jag gärna köpt ett.

Det finns en recension på Mac|Life.com: Logitech diNovo Edge | Hardware | Mac|Life | Mac|Life

Det ser ut att vara så att butikerna har fel namn på produkten (macoteket och dustin har bytt). Det ser ut att vara ett Logitech diNovo Keyboard Mac Edition. Vilket gör att det är ett "diNovo Keyboard for Notebooks" som grund i stället för ett diNovo Edge. Vilket gör att man måste ha en usbadpter och inte det inbyggda bluetooth-kretsen i datorn. Och att man tappar många av dom häftiga funktionerna som Edge.

Mer information finns på logitechs hemsida:
Logitech diNovo Keyboard Mac Edition

*/Karl

Mycket bra info, Karl! Tack för det. Då blir det ett Apple-t-bord för mig istället. Ingen verkar dessutom ha den i lager här, kollade såväl Macoteket och Dustinhome.

Jo, men jag menade externa med svarta så att de matchar MB:s nya look.

Det är synd att dom inte gått hela vägen och gett oss den version som säljs i USA. Men det är fortfarande ett riktigt snyggt tangentbord. Ser ut att passa riktigt bra till de nya macbookmodellerna.

Några bilder på windows-versionen: [mini review] Logitech diNovo Keyboard for Notebooks - Neowin Forums

*/Karl

Pratade med en säljare på Logitech igår. Han sa att det inte finns några planer på att ta in di novo edge Mac versionen till Sverige

Ursprungligen av p900groove:

Pratade med en säljare på Logitech igår. Han sa att det inte finns några planer på att ta in di novo edge Mac versionen till Sverige

Fårskallar. De tycker väl att det är en för liten marknad

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-29 03:23

Jag har fått en orderbekräftelse från PCCity på ett sånt tb.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-29 20:59

Hämtade mitt diNovo idag. Skriver på det. Skönt att skriva på, men bakgrundsbelysning skulle vara kul. Köpte en LT mus åsså. En MX1100.

sorry om jag är ute och cyklar eller totalt ouppdaterad, men finns det något annat alternativ i kategorin snygga trådlösa bluetooth-tangentbord med svensk mac-layout på marknaden?

1
Bevaka tråden