MacBook som har börjat låsa sig / Tappa bort funktioner

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den senaste veckan har min MacBook 2,16 C2D med 2,5GB minne körandes OSX 10.5.5 börjat att få för sig en del lustiga saker.
Det började med att den "glömde" bort vissa funktioner. Till exempel kunde dockan hänga sig, den visade inte alla program som var igång, ikonerna hoppade inte som de brukade, men allt var igång som vanligt. Sen slutade Exposé att fungera, hände ingenting. Efter det var det musens tur att krångla, då gick det inte att högerklicka.

Allt detta har gått att avhjälpa med en omstart, dock mellan gångerna då inget hänt samtidigt. Idag valde min MacBook helt plötsligt att låsa sig, totalt, gick inte att göra någonting, var tvungen att hålla in power knappen och tvinga fram en omsstart.

Tror ni att dessa händelser har ett samband? Vet inte riktigt i vilken ände jag skall börja felsöka?
Känns dock som det är dags för en ny Timemachine kopia, just in case.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-04 11:04

Börja med att köra Skivverktyg och kör "Reparera skivbehörigheter". Nästa steg är att boota från en annan skiva (CD t.ex.) och köra "Reparera skiva". Sen är det dags för panik:)

Det jag misstänkte, är väl bara att göra en säkerhetskopia och hålla tummarna då med andra ord

1
Bevaka tråden