Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Södervärn....

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-23 18:28

Mitt i uppvärmningen till WWDC så letar jag fortfarande lägenhet.. och undrar såldes om:

Är Nobelvägen 8 ett bra ställe att bo på?

cheers
/Peter

Nobelvägen är väl aldrig helt trevligt men billigt. Men åt vilket håll är det? Mot Möllan eller ner mot Värnhem? Det är viktigt för att veta hur området kan vara.

Det första man blir blind på är ju ögonen sägs det. Södervärn är ok. Lite mer Möllankänsla. Men Nobelvägen är tungt trafikerad. Och området är väl lite ruffigt skulle jag gissa.

Lycka till.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-23 22:45

Precis vid södervärnskolan.

  • Medlem
  • 2003-06-23 23:38

Precis som Sailor säger så är det nog en hel del trafik där och kanske inte jättemysigt men allt beror naturligvis på lägenheten och hur kräsen man är. Har du varit och tittat på det?

Kommunikationerna är ju bra iom närheten till södervärn och det är bara ett par hundra meter till möllan och allt det innebär av billig mat, dryck och sånt. Skulle du bryta benen är det hasavstånd till MAS. Grönska kan vara en bristvara, men går du genom sjukhusområdet har du pildammsparken att springa runt i...

Det är lugnt kring möllan, åtminstone om man är student och står ut med mycket fester. Mot Södervärn - oroa dig inte, det är ganska off Möllan men ändå inte mot Värnhem

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-24 00:35

Det är ett utmärkt läge (säger jag, som själv bor utmed Nobelvägen)! Om man inte har en våldsamt god ekonomi har man inte heller råd att vara kräsen i dagens Malmö.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-24 00:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av apu
Precis som Sailor säger så är det nog en hel del trafik där och kanske inte jättemysigt men allt beror naturligvis på lägenheten och hur kräsen man är. Har du varit och tittat på det?

Kommunikationerna är ju bra iom närheten till södervärn och det är bara ett par hundra meter till möllan och allt det innebär av billig mat, dryck och sånt. Skulle du bryta benen är det hasavstånd till MAS. Grönska kan vara en bristvara, men går du genom sjukhusområdet har du pildammsparken att springa runt i...

Skall dit på onsdag, bra hyra och stor.. är det 60 tal eller, nästan för bra för att vara sant den hyran på så stor.. och nytt kök..

Jag hoppas ni tar emot mig med öppna armar....

btw, scooter, du fick mig att välja Malmö framför Lunds Universitet hehe.. i allafall de första 20 poängen.

cheers
/Peter

1
Bevaka tråden