Avinstallationen av Windows i Boot Camp hänger sig. Hur gör jag då?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-10-02 10:45

Hej.
Jag kan inte avinstallera Windows från Boot Camp. När jag går in i Boot Camp och trycker på "återskapa" står den bara och tuggar. Och sen hänger sig programmet.
Då Det är en ganska stor (nåja) partition 100GB, så är det ganska mycket utrymme som har gått förlorat på den 320GB lilla disken.

Hur gör jag för att få bort det från datan?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-02 23:09
Ursprungligen av Dalle:

Hej.
Jag kan inte avinstallera Windows från Boot Camp. När jag går in i Boot Camp och trycker på "återskapa" står den bara och tuggar. Och sen hänger sig programmet.
Då Det är en ganska stor (nåja) partition 100GB, så är det ganska mycket utrymme som har gått förlorat på den 320GB lilla disken.

Vill du ta bort Bootcamp helt och hållet?
Eller vill du göra en ny Windows-installation?

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-02 23:13
Ursprungligen av Dalle:

Hej.

Ingen lösning på ditt problem, men att ta bort en 80 GB Boot Camp-partition tog i princip bara 1 sekund när jag gjorde det för någon dag sedan. Så det är normalt ett mycket snabbt förlopp.

Tittade just i skivverktyg. Det verkar inte som att man kan ta bort en Boot Camp-partition där. Konstigt.

• Medlem
  • 2008-10-03 12:05

Min Boot Camp partition syns inte i OS X. Men om jag trycker ner ALT när jag startar så kan jag använda XP istället för OS X. Så Windows ligger ju uppenbarligen kvar på disken. Om jag startar datorn med OS X skivan så syns Boot Camp-partitionen tydligt.

Vaad är det som är fel? Vad kan jag gör? Tacksam för svar.

1
Bevaka tråden