Allmänna frågor kring köp av begagnad iPod Touch

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-01 22:10

Funderar på att köpa en iPod Touch eftersom jag inte har någon MP3-spelare just nu då min förra iPod Nano blev stulen...

Jag har sett en del annonser på blocket och tänker eventuellt köpa en därifrån, problemet är dock att 99%, känns det som, är 1G,
Då kommer det till mina frågor.

*Vad är det för skillnad mellan 1G och 2G?
*Vad innebär uppdateringen till 2.1 i mjukvaran?
*Kostar denna uppdatering något?
*Är det något mer jag behöver tänka på inför ett köp av en begagnad Touch?

// Niklas

Välkommen hit N1lle ! Ser att du skriver ditt första inlägg här på 99.se. Hoppas att du ska få hjälp med dina frågor och även kunna svara på andras frågor i ämnen som du är insatta i.

Du har väl hunnit läsa på Apple´s webbbsida om iPod Touch. Orsaken till att det nästan bara finns G1 på Blocket är att G2 är så ny att den inte ens är ute i alla affärer ännu. Det dröjer nog några veckor tills den nya poppar upp på Blocket. Här kan du läsa en tråd om den nya G2= http://www.99.se/ipod-touch/251347-nya-ipod-touch-g2-hur-r.html

När det gäller ditt ev köp på Blocket gäller det att vara försiktig, läs tex här= http://www.99.se/k-pa-mac-k-ptips/252019-bl-st-via-blocket-f-retag.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-04 17:53

Tack så mycket.

Om jag köper på blocket kommer jag bara att kolla annonserna i Stockholm där jag bor så att jag kan åka och hämta varan. Så internetbetalning kommer inte att vara ett problem

Har mailat vissa nu men alla har hittills runnit ut i sanden.
Många som vill ha väldigt mycket för dem...

Ipod Touch = skitnöjd!

Jag kan verkligen rekommendera Ipod Touch! Efter att ha lekt med teknikprylar i mer än 30 år så måste jag säga; iTouch (och Iphone med naturligtvis) är den mest fantastiska pryl jag ägt!
Ändå kan jag med säkerhet säga följande: jag har lagt mer än en miljon kronor på teknikprylar genom åren...
Sedan jag köpte min Ipod Touch i januari 2008 har jag använt den VARJE dag! Kan inte sluta imponeras av denna pryl. Den hänger med överallt; sängen, soffan, garaget, källaren, jobbet mm.mm.mm...
OS:et och ALLA roliga programmen som finns är ju skillnaden mot allt annat. Använder en Nokia Communicator 9300i som jobbtelefon, men, hoppas snart kunna köpa en Iphone 3G (gärna svart & 32 GB...).

Så, köp gärna en iTouch - du kommer ALDRIG att ångra dig!

/E

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-06 16:39

Efter att ha sett ditt något positiva inlägg blir man riktigt taggad på att köpa en Men jag tror allt att jag väntar tills jag hittar ett bra erbjudande på blocket. Har inte direkt pengar så det räcker att köpa en från iTunes Store för 700kr mer än en begagnad som man kan hitta relativt billigt.

Förresten,
Finns det några kopior av Touchen? Vill ju inte direkt köpa en kopia...
Är det några funktioner som kan gå sönder ganska lätt? Som man bör kolla innan man köper den? Jag köpte nämligen ett PSP via blocket förut och det visade sig senare att WiFi:n var trasig och att detta inte gick att ordna.

// Niklas

jag har både iPod Touch G1 och G2 och har väl inte hittat någon direkt svag punkt på den. Det skulle väl i så fall vara synkroniseringen med iTunes där det krånglade en del innan uppdateringarna kom (på både iTunes och iPoden). Får instämma i Errka Pettis lovsång; Touch är verkligen en pryl som jag blivit totalimponerad av ! Fast mest nytta har man om man har trådlöst bredband hemma. Då kan man använda den som en minidator och surfa och skicka mail snabbt och smidigt med den. Den är stabilt konstruerad (G1 mer än G2 tycker jag). Repor på baksidan (metallen) får man räkna med.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 17:50

Har nu köpt en begagnad jailbreakad iPod Touch G1.
Versionen som är jailbreakad är 1.1.4 om jag inte minns helt fel.
Först och främst tycker jag att det är jättekul att leka med den och den är även bättre än min förra iPod nano som musikspelare!

Men, jag vill gärna ha massa gratisprogram och även vissa program som kostar från iTunes Store men vad jag förstår så måste man ha version 2.x för att det ska fungera.
Surt, eftersom jag gärna vill ha en jailbreakad och kunna använda gratisprogrammen. Vad tycker ni, ska man ha en jailbreakad eller är version 2.x bättre? Eller finns det jailbreakade 2.x versioner?

Btw laddade jag ner TapTap Revenge genom Installer men märkte till min förvåning att det inte finns några låtar inlagda Jag kan dock göra egna låtar genom att trycka in egna knappar till musiken man har i iPoden, men förvånansvärt nog så kan man inte spela upp låtarna senare och spela det man nyss skapat

1
Bevaka tråden