Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa ett sub-WLAN

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-09-30 22:35

Vi bor i ett tvåfamiljshus och grannarna har bredband från BBB och kör ett WLAN. Själv har jag ett WLAN/LAN där ett gäng datorer, en skrivare, en AP-express som strömmar musik och två iPhones i. Det jag vill är att koppla få access till internet genom grannens trådlösa nätverk. Idag byter vi trådlöst nätverk på datorn om man vill åt internet men det måste ju finnas någon annan lösning. Någon idé?

Det finns vissa basstationer som klarar av att arbeta precis så. Det finns även rena bryggor som kopplar ihop trådlösa och trådburna nätverk. Hör dig för i en välsorterad datorbutik. En vanlig Mac går också att använda med OS Xs Internetdelning.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-09-30 23:25

Att en Mac går att använda vet jag, problemet är att den då inte hamnar i samma nätverk som de övriga datorerna utan i grannens nätverk. En lösning är förstås att sätta upp en gammal burk som bara får agera någon slags wlan-server men dessa bryggor du talar om verkar mer intressanta. Någon välsorterad datorbutik finn inte i närheten där jag bor så förslag på saker man kan beställa på nätet uppskattas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-01 00:27

D-LINK DWL-G810 ETHERNET-TO-WIRELESS 108MBPS
D-LINK DWL-G810 ETHERNET-TO-WIRELESS 108MBPS - Gör om din nätverksanslutna spelkonsol till trådlös

Det finns även andra märken t ex Belkin

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-10-01 08:37

Det där ser ut att vara precis det jag söker, just Dlink verkade inte ha fått några höjdarbetyg men jag får ta och läsa på lite innan jag köper. Tack ska ni ha!

1
Bevaka tråden