Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport tappar nätverk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-30 22:11

Hej

Efter en timmes användning med macbooken i knät så tappar den airportmottagning helt. Sitter 1m från min linksysrouter, kör på en kanal där jag är ensam, inga DECT-telefoner eller liknande som stör. I iStumbler har jag 9% noise, så det borde inte vara nåt större problem.

Upplever att det blivit värre sen jag körde in Leopard (tiger innan funkade finfint), någon som upplevt samma? Datorn blir väldigt varm, men det är ju ingen nyhet, men det känns som det kan vara värmerelaterat. Kör ibland datorn på en ikea-laptop-knäskydds-bräda (snyggt ord..) och då blir den nästan varmare än att ha den i knät, dock så upplever ja samma problem oavsett. Det skumma är att ibland kan det funka hur bra som helst under ett par dagar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-09-30 22:26

Det finns en bugg i Leopard som ger just den effekten. Jag hade tidigare inget problem med Tiger. Sök på 99 och/eller Apples support och du kommer att hitta svaret. Kontentan är att du måste radera hela listan av tidigare kända nätverk och börja om.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-01 18:29
Ursprungligen av frazze:

Det finns en bugg i Leopard som ger just den effekten. Jag hade tidigare inget problem med Tiger. Sök på 99 och/eller Apples support och du kommer att hitta svaret. Kontentan är att du måste radera hela listan av tidigare kända nätverk och börja om.

Vad sökte du på då? Har försökt leta runt men inte hittat något på 99.se

@Freddyfena
Kör första generationens macbook, därför inget 802.11n utan b/g. Har funkar finfint innan som sagt, men inte nu länge

Jag upplevde precis samma symptom med min Linksys WRT54GX tidigare. Jag läste någonstans att routern skulle ha problem med att kommunicera med den nyare IEEE 802.11n-standarden som macbooken kör med och slår därför av WLAN titt som tätt. Kanske är lösningen att lägga in en 3:dje parts firmware? Jag lyckades faktiskt med att få den 2 år gamla routern krediterad till förmån för en Time Capsule. Men den har ju mycket sämre räckvidd så istället för instabilt nät så har jag dåligt nät (jag kan mao inte sitta i vardagsrumssoffan och surfa)

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-14 13:10

Ok, har verkligen letat, men inte hittat någon lösning.

Igår när jag satt och körde ping mot min router (i terminalen) så kunde jag i ena stunden ha 1 - 1.5 ms, för att när jag flyttade datorn 10 cm tappa nätet helt. Funkade hur bra som helst i Tiger innan som sagt, är jag helt ensam om detta?

1
Bevaka tråden