Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val av datorhögtalare för prat och musik

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Jag tänkte köpa nya högtalare till Mac pro

Först tittade jag på JBL Spot ( JBL SPOT 2.1 HÖGTALARE )eftersom de är lite roliga och verkar helt ok, men kom på att det kanske är störigt med en sub om man lyssnar en del på P1 där det är mest snack.

Och då började jag fundera på Creatives T20 istället.
CREATIVE GIGAWORKS T20 2.0 HÖGTALARE - Rikt, detaljerat ljud med GigaWorks förträfflighet

Någon som har några synpunkter och tips?

Bose Companion 2 series II, verkade bra när jag köpt dem. Men jag upptäckte att när jag packade upp dem att de har ingen av/på knapp. Normalt så kan man stänga av högtalarna genom att vrida volymen till noll, och sen ett snäpp. Men icke på dessa Bose. Irriterande. Nu måste jag ha en grenkontakt med av/på.

Macoteket - Bose Companion 2 Series II

Ursprungligen av bjelkeman:

Bose Companion 2 series II, verkade bra när jag köpt dem. Men jag upptäckte att när jag packade upp dem att de har ingen av/på knapp. Normalt så kan man stänga av högtalarna genom att vrida volymen till noll, och sen ett snäpp. Men icke på dessa Bose. Irriterande. Nu måste jag ha en grenkontakt med av/på.

Macoteket - Bose Companion 2 Series II

Ah kollade på dem också, men håller med om att av/på-grejen är störig

Ursprungligen av varglarsen:

Och då började jag fundera på Creatives T20 istället.
CREATIVE GIGAWORKS T20 2.0 HÖGTALARE - Rikt, detaljerat ljud med GigaWorks förträfflighet

Någon som har några synpunkter och tips?

Har funderat på dem också, eller T40, som nu också fått samma dubbla ingångar på framsidan. Föregångaren av T40 hade inte det, och då hade T20 en fördel. I den nya generationen så är T40 ett mer intressant val tycker jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-01 18:08

Vill du ha flera kvalitetsnivåer högre för lite mer pengar kan jag rekommendera Genelec Aktiv Monitor GE-6010AP (Art:200959) - Musikbörsen.

mvh
/genell

Jag rekommenderar att köpa monitorer.. Snygga och kan kan få rätt bra pris på tex billebro.se ( något skumma men ok priser) Köpte ett par för 799 som är bra till både radio och musik..Riktigt bra ljud..

1
Bevaka tråden