Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-butiken i Sundsvall i konkurs

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-10-21 07:57
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det verkar inte som om det blir någon mer Macbutik i Sundsvall efter Postero. Var in där igår och som det lät då så hade förhandlingarna med uppköpare strandat, de sa inte så men det lät så. Nästa vecka utökar de utförsäljningen med 50% på allt från onsdag och 70% på allt från fredag. Det är trist att det ska bli såhär...

Så.. vad är det som finns kvar? Någon som har varit där den här veckan och kan göra en kortfattad inventering? Det verkade ju vara ganska urplockat redan tidigare.

Har släkt i Sundsvall och årskort på SJ, så finns det något mer än 2 st Office 2008 kvar så kanske det är värt att åka upp?

Det mesta utom programvara är av intresse.

Ursprungligen av jonasn:

Så.. vad är det som finns kvar? Någon som har varit där den här veckan och kan göra en kortfattad inventering? Det verkade ju vara ganska urplockat redan tidigare.

Har släkt i Sundsvall och årskort på SJ, så finns det något mer än 2 st Office 2008 kvar så kanske det är värt att åka upp?

Det mesta utom programvara är av intresse.

Nu har jag inte varit inne sedan i fredags men då fanns det högtalare, ipods, div ipod-tillbehör, div programvara, en projektor, väskor till bärbara, två iMac's + de två iMacarna bakom disken, div skyltmaterial etc etc. Tar väl en titt där idag, imorgon och på fredag för att se om det finns något jag vill ha trots att jag inte visste det tidigare. Försöker vara lite sparsam, vill ha nya Touch (de har inte den) så det blir att spara lite men man har ju en tendens att bli lite tokig när det är utförsäljning...;)

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-10-21 09:51
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nu har jag inte varit inne sedan i fredags men då fanns det högtalare, ipods, div ipod-tillbehör, div programvara, en projektor, väskor till bärbara, två iMac's + de två iMacarna bakom disken, div skyltmaterial etc etc. Tar väl en titt där idag, imorgon och på fredag för att se om det finns något jag vill ha trots att jag inte visste det tidigare. Försöker vara lite sparsam, vill ha nya Touch (de har inte den) så det blir att spara lite men man har ju en tendens att bli lite tokig när det är utförsäljning...;)

Ok, tackar. Rapportera gärna igen när du har varit där om du har möjlighet. Projektor och iMac låter intressant. Och iPhone-ställ..

Ok här är en liten rapport igen. Var inne där idag och då fanns det inte mycket kvar. Alla ipods, ev macar och övrigt tekniskt sålde visst ut på runt en timma igår då priset sänktes med 50%. Jag var inte där igår så jag missade det. Nu finns det bara väskor kvar, några program typ Illustrator (1), iWork(≈4), Applecare, iLife. Casings till 2.5" Sata-diskar, några interna dvd-spelare (eller brännare - kollade inte så noga), fodral till gamla iPod-modeller etc etc etc.

Jag köpte en sak jag råkat se i deras förråd förra veckan - en skyltningsatrapp för nya Nanon. Det är en stadig bit plexiglas i vilken det sitter fem nya Nano, en i varje färg, med fulla knappfunktioner men inget innehåll e-som det är en atrapp. Kommer att passa bra över mitt skrivbord när jag målat om här hemma - var och köpte färg igår.

Edit: Scheisse kom just på att atrappen föreställer förrförra varianten av Nanon (avlång med liten skärm). Nåja den kommer att pryda sin plats i alla fall.

Jag köpte resten av lagret från konkursförvaltaren - tänkte använda grejerna som vinster här på 99mac framöver. Det är ju jul snart! O:-)

Det fanns några Xserve grejer som jag behövde så resten blev liksom "på köpet".

Bevaka tråden