Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E71 som modem till powerbook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en nokia E71 och är väldigt nöjd på alla sätt med denna telefon. Dock har jag inget internet där jag bor förtillfället och skulle verkligen vilja använda telefonen som modem.

Har inga problem att synka osv. och vad jag kan utläsa från blåtandsinställningarna etc. bör jag kunna surfa via mobilen. När jag försöker ansluta till datorn via mobilen (vilket är väl det man gör för att kunna surfa?) så kopplas dock blåtandsanslutningen ner automatiskt efter några sekunder.

Reserverar mig för eventuella faktafel i denna post.
Vänder mig till 99mac för att få nån rätsida på detta.
Kan nån med lite koll gärna göra nån checklista eller liknande så jag kan få nån ordning och använda telefonen som modem,

Tackar på förhand,

Ta en titt på launch2net det programmet använde jag tillsammans med min E70 och det fungerade perfekt.
Det är ett mycket enkelt program som ställer in sig självt.
Rekommenderas varmt.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ta en titt på launch2net det programmet använde jag tillsammans med min E70 och det fungerade perfekt.
Det är ett mycket enkelt program som ställer in sig självt.
Rekommenderas varmt.

Verkar mkt lovande detta! (Av det man kan läsa på nätet) Får dock ett felmeddelande på spanska (?) och sen stängs programmet. Hmmff..

haha, förlåt men vad har du nu laddat ner för version?
De har en bra och snabb support, de sitter i Tyskland. Mejla så har du bergis svar i morgon.

Angående scriptet som man kan ladda ned. Det står att man ska släppa foldern under bibliotek/modem scripts. En sådan mapp har inte jag. Var ska jag dumpa foldern?

Anders - hur gick det med detta?

MvH
Johan

1
Bevaka tråden