Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara hem streamad media.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kollar ofta på streamad media av typen som finns på Yoga Today och även om det streamade formatet (i just det där fallet flashbaserat) är praktiskt så skulle jag gärna vilja spara filmerna på min hårddisk så jag kan spara och ha med mig när jag inte har tillgång till internet (samt kunna spara vissa favoritavsnitt då de efter ett tag knuffas bort från sidan). Finns det något sätt att spara hem streamade filmer? Om det krävs köp av program gör mig ingenting, det vore lätt värt det!

Jag kör en MacBook 2.4 GHZ Intel Core 2 Duo med Mac OS 10.5.5, om det spelar någon roll.

Tacksam för svar!

/JM

(Om denna fråga hamnade i fel forum så ber jag om ursäkt, visste inte riktigt var jag skulle lägga den.)

Undrar om inte Snapz Pro fixar sånt....
Ambrosia Software, Inc. -- utilities/snapzprox

har en kompis som gillar det skarpt. Tydligen markerar man runt fönstret och klickar på en knapp eller slår på en tangent...filmen eller vad som helst sparas sedan ner till hårddisken.

Jag har sneglat lite på sådana program, som helt enkelt filmar vad som händer på skärmen. Ska dra hem demon och testa, tack!

Fler tips, någon?

Så länge det inte rör sig om kodad videoström kan du nog ge dig på att försöka dumpa nätverkstrafiken till en fil, och får därmed samma film som du annars hade sett spelas upp.

Ursprungligen av Marcus K:

Så länge det inte rör sig om kodad videoström kan du nog ge dig på att försöka dumpa nätverkstrafiken till en fil, och får därmed samma film som du annars hade sett spelas upp.

Förklara det där lite mer utförligt, är du snäll.

Det går i safari att öppna ett fönster där allt som händer "spåras".
Pröva att välja "Aktivitet" i "Fönster"-menyn.

Där ser du en lista på vilka objekt som tas emot.
Där kan man ibland hitta "gömda" saker, man kan ibland öppna själva strömmen och direkt spara den som en fil....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-04 16:24

DownloadHelper som plugin till Firefox brukar lösa det för mig..

1
Bevaka tråden