Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Are Mac Pro Cases Toxic?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Hittade det hos Gizmodo:

Approach With Caution: Are Mac Pro Cases Toxic?

"They found "seven volatile organic contaminants." Though the worst they do inhaled is cause skin, eye and respiratory irritation—ingested is another story—benzene is the most troublesome, since inhaling it eight hours a day over could affect one's bone marrow."

Det ser oroväckande ut. Har ni märkt eller hört något?
MVH

Alex

Allt inuti min PM G5 (som ju ser likadan ut som en MP) är väl inkapslat i damm och smuts från Beijings luft. Tror inte några "volatile organic contaminants" gör till eller ifrån. Men man skall kanske låta bli att slicka inuti burken i fortsättningen...

Ursprungligen av Alex Freeman:

Hej.
Det ser oroväckande ut. Har ni märkt eller hört något?

All elektronik betraktas som "farligt avfall"

  • Oregistrerad
  • 2008-09-28 19:08

Tycker det rycker lite oroligt i vänster arm ibland..

Nej, men apple är ju inte kända för att bry sig om miljön, till Greenpeace gjorde en ganska PR mässigt framgångsrik kampanj.

Dåligt av världens 3-4 största datortillverkare som skeppar ett par hundra miljoner prylar varje år.

Du, jag är uppväxt med föräldrar som rökade i bilen. Bly i både bensinen och färgen. Cuprinol hette färgen på utemöblerna. 5-56 användes OFTA. Vi limmade saker med kontaktlim. Satt med näsan ner i lödkolvar alltid nån kväll i veckan.
Farsan tände utegrillen med bensin, penslar rengjordes i lacknafta...
Min bror petade loss träbitar och tuggade på som var svarta...från Telefonstolparna!

Behövdes det så gjorde vi ren händerna med kemiskt ren benzin.
Farsan tog bort plåster-klister på benen med det också.

Så om ngn idiot hittar ngt de kan fästa på änden av en Topz och sedan pötta in det i en gaskromatograf och hitta 7 mysko saker.

vem fan bryr sig? Vi mår bra idag.

"Sju flyktiga organiska föroreningar"

Nån i fabriken har väl petat näsan då och smätt ner det i en maskin

Jag är mer orolig för det jag fått i mig innan femton års ålder än att en Mac Pro står i samma rum och utdunstar ngt som knappt är mätbart.

Jag är mer orolig över var man i dagens samhälle kan köpa köttfärs utan att vara rädd för att bli sjuk

Ursprungligen av henkebarn:

Jag är mer orolig över var man i dagens samhälle kan köpa köttfärs utan att vara rädd för att bli sjuk

- Vad är det för likhet mellan en sjuttonåring på Ibiza och ICA's köttfärs?
- Båda har vart packade sju gånger på en vecka....

Ursprungligen av Goflorp:

- Vad är det för likhet mellan en sjuttonåring på Ibiza och ICA's köttfärs?
- Båda har vart packade sju gånger på en vecka....

Hahaha

1
Bevaka tråden