Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Router/skrivare/iMac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-09-27 00:22

Har en 3,06 Imac.
Grejen är att jag köpt en Router med en D-link dir-855.
D-Link Sverige

Men jag får det ej att Funka trådöst mellan min IMac och dir-855 och min HP Wifi skrivare som jag köpte av Apple.
Jag kan printa ut om jag stänger av internet och kopplar över till skrivaren.
Men det vore rätt coolt att printa ut en websida 2008 utan att stänga av internet.
Polare var här han prata om att jag ej har Printserver i min Router för 2100kr.
Please hjälp rätt dyr router annars.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-27 00:34

jag har min nätverksskrivare inpluggad direkt i min dir655a o det fungerar utmärkt utan någon printserver emellan (sitter på macbook air och en hp multifunktion).

Tänk på att det är viktigt att ge skrivaren ett korrekt ip i nätverket.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-09-27 00:40
Ursprungligen av tim-:

jag har min nätverksskrivare inpluggad direkt i min dir655a o det fungerar utmärkt utan någon printserver emellan (sitter på macbook air och en hp multifunktion).

Tänk på att det är viktigt att ge skrivaren ett korrekt ip i nätverket.

Ok jag är rätt ny på Mac men man tycker om du får ording på det på din 655 som för övrigt får mycket beröm så bör min nya 855 reda ut det.

Kanske gör jag något fel.
Har ju ändå dom senaste prylarna,men sen kanske inte min 855 har printserver gör det något?

Huruvida din router har inbyggd printserver ska inte göra någon skillnad om skrivaren har inbyggd nätverksanslutning av något slag. Problemet som jag förstår det är att skrivaren inte ansluter till det trådlösa nätverket. (D-linken alltså) Ett konfigurationsfel mao, kika i handboken för skrivaren så bör det stå där hur du får den att ansluta till ett specifikt nätverk.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-09-27 00:52
Ursprungligen av irrelogical:

Huruvida din router har inbyggd printserver ska inte göra någon skillnad om skrivaren har inbyggd nätverksanslutning av något slag. Problemet som jag förstår det är att skrivaren inte ansluter till det trådlösa nätverket. (D-linken alltså) Ett konfigurationsfel mao, kika i handboken för skrivaren så bör det stå där hur du får den att ansluta till ett specifikt nätverk.

Tyvärr är jag ju lite kass på detta.
Men jag ska kolla det ni skrev.
Tack på förhand

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-11-03 01:23

Har löst detta nu det var lite krångligare än jag trodde men det gick.
Printserver behövdes ej men däremot en expert som jobbar med detta ..tom han hade problem.
Lösningen blev en middag och mycket öl till honom så gick det vägen

1
Bevaka tråden