Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Font lr typsnitts problem...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att installera fonter på min dator. När jag laddar ner en font från dafonts.com och drar över fontfilen till C:\Windows\Fonts får jag ett felmeddelande som säger ungefär kan inte installera för att filen inte är en gilgtlig teckensnitt-fil. varför detta? Några förslag på avd felaet kan var?... har prövat många olika teckensnitt på dafonts men får ungefär samma fel helatiden, det står också en massa konstiga tecken också.:tveksam:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-24 10:09
Ursprungligen av snillet_1992:

Jag har problem med att installera fonter på min dator. När jag laddar ner en font från dafonts.com och drar över fontfilen till C:\Windows\Fonts får jag ett felmeddelande som säger ungefär kan inte installera för att filen inte är en gilgtlig teckensnitt-fil. varför detta? Några förslag på avd felaet kan var?... har prövat många olika teckensnitt på dafonts men får ungefär samma fel helatiden, det står också en massa konstiga tecken också.:tveksam:

Den frågan låter inte särskilt Mac-relaterad.

Och varför har du lagt denna Windows-typsnitts-fråga på ett Mac-forum, i en tråd som handlar om Quark XPress?

Jag förutsätter att du kör Windows på en Mac, och flyttar därför din fråga till "Windows på Mac".

  • Oregistrerad
  • 2008-09-27 13:53

Du ska dra typsnitt till systeminställningar-fonts

Dom måste vara av typen TrueType eller PS. Sen måste du packa upp dom, om dom är packade såklart.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-12-04 22:01

Jag har samma problem, vart ligger systeminställningar-fonts?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-12-16 20:56

Varför går det inte att installera OpenType-typsnitt? Det fungerar ju på en "vanlig" windows-dator?

  • Oregistrerad
  • 2008-12-19 13:54

Vad tusan menar du med "vanlig" windows dator? En windows dator är en windows dator, punk.

  • Medlem
  • 2008-12-22 13:12
Ursprungligen av studiox:

Vad tusan menar du med "vanlig" windows dator? En windows dator är en windows dator, punk.

Frågan kvarstår. Varför inte OTF?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 14:09

Har också haft samma problem, mitt ord är att fonterna också kan vara som sagt ogiltliga.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-12-28 12:49
Ursprungligen av marQz:

Har också haft samma problem, mitt ord är att fonterna också kan vara som sagt ogiltliga.

Jo det är dom ju uppenbarligen, för Windows på mac eftersom flera upplever problemet men exakt samma filer fungerar på "vanlig windows dator". Så typsnittet i sig är ju inte ogiltigt eller korrupt.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-12-22 12:05

Min gamla Acer Aspire, gammal stationär + en väns, funkar dessa teckensnitt smärtfritt när jag klistrar in.
Dessa använder Windows, inklusive min mac där det inte funkar.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-01-16 20:13

Ingen som har någon ny idé eller erfarenhet?? Sitter och behöver verkligen använda typsnitt som blir nekade..

1
Bevaka tråden