• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-23 23:11

Hej!
Ärligt talat så vet jag inte hur jag ska söka i tidigare trådar, jag försökte på flera olika sätt men utan resultat.

Sitter med min Powerbook G4 15" med 10.4.11, 1,5GHz, 1,5GB RAM.

Jag har börjat få problem med att uppdatera diverse program "inifrån", när jag startar dem och de letar efter uppdateringar själva.

Det senaste installerade programmet var Logic Express 7.2 som jag skulle ev köpa av en bekant. Jag körde in det för att se på gränsnittet och testa hur snabbt det kan gå i min PB,, fick felmeddelande ungefär vid slutet av installationen, plockade bort det (med Clean App), startade om, installerade igen utan problem. Jag körde en "Software Update från menyraden och hämtade hem en massa, startade LOGIC Express och allt gick fint.

Efter det har flera program försökt att uppdatera sig vid uppstart men det gick inte. Kolla den bifogade bilden, det stod exakt samma sak vid uppdateringen av t.ex. Gyaz Mail...

Jag har 15 GB ledigt på harddisken. Macaroni är installerat sedan 2 år tillbaka och sköter sitt, jag körde Main Menu som man kan göra ganska mycket med, Super Duper tar daglig clone till en extern och innan det kopierar repareras behörigheter...

Any tips? Visst löser jag problemet genom att ladda hem installationsfiler och kör manuellt, men man blir lagom irriterad när någon som _har_ funkat helt plötsligt börjar krångla....

Tack!