Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote problem...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-09-21 14:59

Hej
Jag laddade ner "Remote" till min iPhone 3G för att styra iTunes från mobilen. Jag har en Powerbook G4 med 10.4.11 och iTunes 8.0.
Jag kan inte få min iPhone att kommunicera med iTunes utan att via Systeminställningar / Fildelning / Brandvägg stänga av brandväggen.

Gör jag inte detta kommer följande upp på mobilen:
"Remote kunde inte ansluta till biblioteket. Om din router eller dator har en aktiv brandvägg, kontrollera att brandväggen inte blockerar kommunikationen med Remote"

Detta känns inte helt bra. Jag kan inte bocka för vilka som skall vara på eller av. Rutan med de olika funktionerna är nedtonad och checkboxarna är grå och inte blå i de fall de är förbockade. Har detta något med min AirPorten att göra?

Jag är helt kass på trådlöst... Jag installerade AirPorten via en Intel iMac med Leopard som någon stal vid ett inbrott.
När jag nu via min Powerbook öppnar AirPort Administratörsverktyg (4.2) så kan jag inte komma vidare med [Ställ in]. Det kommer en ruta med "Konfigurationsfel" som rubrik. Jag hänvisas till Apples support på nätet men jag vet ärligt talat inte vad jag skall leta efter...
Om jag kollar i AirPort-verktyg (5.3.2) så finner jag inte något som jag känner mej hemma att ändra på...

Vad göra för att kunna "finjustera" i brandväggen?

Senast redigerat 2008-09-21 15:12
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-21 15:26

Du kan bocka i "iTunes music sharing" i brandväggen på maskinen som har iTunes på sig så funkar remote utan problem, nu är det ju möjligt att det heter något annat på svenska men men.

  • Medlem
  • 2008-09-21 16:11

TACK!!!
Det var ju rätt lätt.

För att citera sej själv: Jag är helt kass på trådlöst...

1
Bevaka tråden