Vilken är den bästa återförsäljaren i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-09-20 19:20

Var skulle ni rekommendera en kompis att köpa en mac och varför?

Oj, den här tråden kommer få lika många olika svar som det finns återförsäljare, minst.

Vissa kommer hävda att Macoteket är klockrena, medan andra kommer hävda att dom är värdelösa. Samma sak med Inlife och andra butiker.

Kommer nog bli svårt att få ett objektivt svar på den frågan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-21 00:07

Jag instämmer med Fredrik och säger att Humac är bäst, och att dom är dryga på Macoteket

men som sagt, många är bra, många svar kommer du få.

Det som vissa återförsäljare är värdelösa på är reklamationer.

Det andra klarar alla av galant (om du inte har ovanlig otur och råkar på någon praktikant bakom disken).

Det du ska få (helst skriftligt) svar på är att säljaren tar personligt ansvar för att din kompis får byta maskinen till en annan om han kommer hem och startar sin Mac och det är något som helst fel på den.

Om de då säger något i stil med att "Njae, det är vår policy att alltid hänvisa direkt till Apple" eller börjar babbla om att "Först måste din maskin skickas iväg på undersökning och det kan ju ta ett par veckor" eller liknande så säger du/din kompis typ:

"Jaha, men varför ska jag då handla av dig och inte direkt på Apple.se/store?" och sen går du vidare till nästa återförsäljare.

De återförsäljare som jag personligen upplever att de har bäst kundservice är dStore i Skrapan, Södermalm och Humac i Västermalmsgallerian.

I de båda butikerna är de intresserade av att ha nöjda kunder och inte bara av att anteckna ytterligare en såld artikel i butiksloggen.

Jag har allt för mycket dåliga erfarenheter med Macoteket. Macsupport har jag goda erfarenheter av, likaså Humac!

Dom där i Skrapa verkar snälla :-). Jag handlar i.o.f.s. alltid via nätet, men jag har varit och snackat med dom flera gånger. Det ligger på Söder dessutom och där är man generellt snällare. Hehehehe.

(dom kanske inte är så "kunniga", men en Mac-kunder har generellt mera kunskaper om produkterna än någon försäljare någonstans över huvud taget)

Jag har bra erfarenhet av Humac, båda macarna i min familj är köpta där och de var hjälpsamma. Jag kan rekommendera dem.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-09-30 22:03

Jag har bara trevliga erfarenheter av Humac

Macoteket och inlife aktar jag mig för numera, dom är sega på just reklamationer och på mackoteket är personalen dessutom dryg som andra redan har påpekat i tråden.

Jag köpte min MacBook (mitt livs första Mac) här om dan och köpte den på dstore i skrapan.. Riktigt trevliga och hjälpsamma killar där!!! Dem kan jag starkt rekommendera!!!:)

Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag köpte min MacBook (mitt livs första Mac) här om dan och köpte den på dstore i skrapan.. Riktigt trevliga och hjälpsamma killar där!!! Dem kan jag starkt rekommendera!!!:)

Trist bara att dom inte informerade mig att den nya MacBooken kom en vecka efter att ja köpte min vita..

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-22 11:00

Trist bara att dom inte informerade mig att den nya MacBooken kom en vecka efter att ja köpte min vita..

Har inte apples två veckor bytesrätt?
Alltså borde du kunna byta in den mot en ny..

Ursprungligen av HampusN:

Har inte apples två veckor bytesrätt?
Alltså borde du kunna byta in den mot en ny..

Apple är sjukt krångliga på det där och allt drog ut på tiden så nu har det snart gått hela 3 veckor sedan jag köpte den.. Jag skulle nog bara ha stått på mig och lämnat tbx den för att jag helt enkelt inte var nöjd.. Men men, nu är det för sent och jag får helt enkelt leva med det.. Min vita MacBook fungerar ju helt ok så det är bara att tänka positivti stället för att sitta o beklaga sig i all oändlighet över det hela..

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-22 11:15

Hur skulle de veta det?

Ursprungligen av DaPhox:

Hur skulle de veta det?

Det är väl sant.. Men jag tycker det verkar sjukt att ett så stort företag som Apple inte ens informerar sina återförsäljare om nya produkter förrän dagen innan release.. Aja, inte mycket att göra åt saken..:tveksam:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 08:37

Det är väl sant.. Men jag tycker det verkar sjukt att ett så stort företag som Apple inte ens informerar sina återförsäljare om nya produkter förrän dagen innan release.. Aja, inte mycket att göra åt saken..:tveksam:

konstigt är det faktiskt, men sant - och dessutom effektivt har det visat sig.

Men på tex Humac så har dom så pass bra koll att dom berättar omvad DOM TROR är på gång, om man ska vänta tex.

Jag rekommenderar varmt Humac i Västermalms gallerian. De har koll på när saker släpps etc och flaggar för kunden, tex nu med de nya Macbooken. Vilket sparade oss mkt pengar när vi köpte den äldre Macbook Pro modellen några dagar senare än vad vi hade planerat. För mig som switcher har de även varit behjälpliga med installations frågor etc etc. Personalen är riktigt trevlig och kan sin sak.

/B

Ursprungligen av Basilard:

Jag rekommenderar varmt Humac i Västermalms gallerian. De har koll på när saker släpps etc och flaggar för kunden, tex nu med de nya Macbooken. Vilket sparade oss mkt pengar när vi köpte den äldre Macbook Pro modellen några dagar senare än vad vi hade planerat. För mig som switcher har de även varit behjälpliga med installations frågor etc etc. Personalen är riktigt trevlig och kan sin sak.

/B

Fasen att man inte gick dit istället då..:(

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 00:54

Jag tittade på macar i skrapan. Jag o min vän stirrade på personalen o trodde inte det var sant; en del enkla saker på maskinerna kunde de just ingenting alls om. En visste inte att det var nya styrplattan på dem t.e.x. - Vi handlade inte där kan man väl sammanfatta historien med.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 09:01

Jag är alltid nöjd när jag varit hos MacRent Hyra dator och köpa dator skall vara enkelt! Hyrcentralen-MacRent
Dom är kunniga, trevliga och snabba!

dStore vinner på mest värdelösa hemsida iaf

1
Bevaka tråden