Apple Back-to-School på mecenat.se och csn-kortet.se!

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-09-16 08:18

Så nu är äntligen årets Back-to-School tillgänglig!

Köp en berättigande Mac och en iPod nano, så får du 1 120 kr i rabatt!

Vi har ett lager med snygga och fräscha LARobe-fodral, så är man snabb att beställa så skickar vi med ett fodral så länge lagret räcker, dock längst tom 2008-09-23. Passa på, bättre än så här blir det inte!

Läs mer på:

Mecenat
eller
CSN-kortet

Som alltid, frågor, idéer och förslag är välkomna!

Måns Thuresson
mans.thuresson@mecenat.se
Mecenat
CSN- och Mecenatkortet

Senast redigerat 2008-09-16 12:09
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-16 10:48

Äntligen!
Verkar lite krångligt, men det löser sig nog

typiskt, lade min order den 13:e

Ursprungligen av zingoalla:

typiskt, lade min order den 13:e

Samma här. Går det lösa är frågan?
Jag har ju inte fått varorna än.

Ringde helt enkelt upp och frågade och det gick bra att lägga en separat beställning på en iPod och det var giltigt ändå eftersom mina varor inte har skickats ännu.
Hoppas bara att det stämmer när allt kommer till kritan.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-16 16:53

Perfekt! Då väntar vi bara på en uppdatering av MacBooken sen blir det köpfest...

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-16 17:59
Ursprungligen av en David:

Perfekt! Då väntar vi bara på en uppdatering av MacBooken sen blir det köpfest...

Då är det väl bäst att den kommer innan 31 oktober,för då är erbjudandet slut.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-17 17:39
Ursprungligen av fedi-93:

Då är det väl bäst att den kommer innan 31 oktober,för då är erbjudandet slut.

Precis. Men jag tror faktiskt att den kommer att göra det.

Kan man förresten kombinera det här erbjudandet med det som ger (nästan) en skrivare på köpet?

Ursprungligen av en David:

Kan man förresten kombinera det här erbjudandet med det som ger (nästan) en skrivare på köpet?

Det står ju i villkoren på båda erbjudandena att de kan kombineras med andra erbjudanden. Så det borde gå!

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-17 15:05

jag+imac+nano=sant.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-18 12:53

Det verkar ju vara sämre rabatt på datorerna om man ska ha ipoden med?? Är det bara jag som märkt det? Skiljer nästan 300 på MBP billigaste?

• Medlem
  • 2008-09-19 00:44

zAJben, Kan det vara så att du kollat in Back-to-School på Apple Store Education Individual, mao Apples webbshop för dem som inte har CSN-kort eller Mecenatkort?

Priset för billigaste MacBook Pro är:
Apple Store Edu.Ind: 16.095kr
Mecenat Apple Store: 15.745kr

Skiljer 350kr.

Måns Thuresson
mans.thuresson@mecenat.se
Mecenat
CSN- och Mecenatkortet

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-21 09:40

Jo, det stämmer bra! My bad!

• Medlem
  • Växjö
  • 2008-09-25 10:36

Är det fortfarande lika kasst så att man måste skicka in utskurna serienummer med brev och vänta 4-5 månader innan man får pengarna?

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-25 21:04

Det verkar vara det, men jag förstår inte vart jag hittar serienumret? Det var väldigt luddigt från Apples sida.

Va? Måste man cutta sönder sina kartonger? Det är ju värdelöst.
Måste man dessutom räkna med att man får hem prylarna innan det är för sent att skicka in oavsett när man beställt? Varför kan de inte bara dra rabatten direkt när man beställer, alternativt registrera det direkt och skicka pengarna senare om det är nödvändigt?

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-25 21:23

Tydligen är det UPC-etiketten de vill ha. iMacen har en på den vita kartongen och på den bruna transportkartongen. Kan man skicka in UPC-etiketten som sitter på den transportkartongen istället för den vita förpackningen? Förstår ni vad jag menar? Hehe.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-29 13:51

Jag cuttar upp kartongen, det är inte mycket att be för. Omständligt system... känns som att det är 50/50 om man får några pengar tillbaka..

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-06 14:55

Kan informera om att jag fick mina pengar tillbaka idag. Skickade dem för lite över en vecka sedan! Snabba ryck!

hm- en fråga från lilla mig. det lanseras ju nya datorer nu på tisdag (14) och det här erbjudandet gäller tillochmed den 30:e oktober, vilket är bra - men kan jag köpa en av de nya datorerna som lanseras nu och kombinera med detta erbjudande? det borde ju gå kan man ju tycka, annars är det ju ingen vits att ha kvar erbjudandet till den 30:e om man ej kan kombinera med de nya datorerna.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-12 20:01

Känns självklart att det kommer gälla de nya datorerna. Annars är det bara för iMac, Mac Pro och Mac Mini. Ingen av dem är nog särskillt populära bland studenter, eller inte om man jämför med de bärbara.

• Medlem
  • Vellinge
  • 2008-10-21 21:06

Går det att köpa datorn på företaget och ändå utnyttja studentrabatten? Det borde väl gå utan problem?

Ursprungligen av Okkido:

Går det att köpa datorn på företaget och ändå utnyttja studentrabatten? Det borde väl gå utan problem?

Tror det. Har sett andra som gjort det..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-08 14:55

En fråga till er som har skickat in streckkoder och fått rabatt. Räcker det med streckkoden som sitter på det vita omslaget till plastasken som iPoden ligger i eller är det streckkoden inne i plastasken som ska in. Har noterat att det är samma serienummer på streckkoderna men olika "Part. No."

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-08 16:40

Kan man skicka in både Back to School och A perfect companion (skrivare) i samma brev? Står samma adress, men olika namn på specifikationerna. Någon som testat?

Jag skicka in båda två samtidigt och till samma andress (Apple rebates) och det gick bra har fått tillbaka pengarna. iPod tror jag inte ens dom kolla streckkoderna på faktiskt. Fick pengarna tillbaka dagen efter det att jag skickat in streckkoderna.

Igår fick jag en bekräftelse att rabatten har beviljats och pengarna sätts in på mitt konto. Men jag har inte hunnit skicka in etiketterna.
Kan strunta i att skicka in dom då?

Av ren nyfikenhet bara: när skickade du in din rabattbegäran?

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-19 22:40

Jag noterade just två saker:
1) Apple vill att iPodrabatten skall skickas till "Back to School" men skrivarrabatten till "Apple rebates".
2) Jag har bara en uppsättning streckkoder till macbooken. Det blir att skicka begäran i samma kuvert till "Apple rebates" och hålla tummarna.

Är det någon som provat att skicka in en kopia på streckkoderna? Känns lite trist att behöva klippa sönder kartongerna.

Bevaka tråden