Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto - sammanslagning av bibliotek.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-14 22:00

Jag är återigen Macanvändare, och därmed återigen iPhoto-användare. Införskaffade mig en ny 24" iMac i somras.

Jag märkte hur enkelt det var att öppna och uppgradera mina 2 gamla iPhoto-bibliotek.
Men jag är inte riktigt nöjd med det, jag skulle vilja slå ihop i alla fall 2 av de 3 bibliotek jag har nu.

Så mina frågor:
1. Hur Slår man samman/importerar iPhoto-bibliotek på bästa sätt, Jag vill ha med Händelser, kommentar och sånt.

2. Hur stora kan man ha iPhoto-biblioteken? i Gb räknast och i antal bilder innan det blir segt ?

3. Sen undrar jag om det finns något annan programlösning som är mycket bättre som gör ungefär samma sak som iPhoto gör. (Samla-hitta och redigera bilder. Är lösning bättre än iPhoto kan tänka mig att betala för det...

i övrigt är jag nöjd och glad...

Tillägg, jag har en Nikon D60 och fotar lite amatörmässigt i jpg och raw-format.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-14 23:14

Om du kör RAW-format är inte iPhoto optimalt. Kolla då Aperture (Apple) eller Light Room (Adobe).

Aperture kan importera iPhoto-bibliotek (har jag läst).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-16 14:04

Tackar tackar ... får titta lite mer på Aperture då tror jag, har du några tips var man lär sig mer om det lilla programmet? Hjälper en Applestore till?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-16 14:36

Det finns trevliga tutorials på apple's hemsidor som visar lite grovt vad man kan göra. Ersätter väl inte en bok men för amatörbruk tycker jag det räcker finfint.

iphoto library manager verkar kunna lösa biffen

http://www.fatcatsoftware.com/iplm/

1
Bevaka tråden