AppleCare - fysiskt inköp i USA eller kod från eBay?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag inväntar en ny version av Macbook Pro, som förövrigt blir min första Mac. Till denna hade jag tänkt förlänga garantin med AppleCare och nu är frågan:

En bekant till mig har möjlighet att köpa AppleCare fysiskt i en Apple Store i New York nästa vecka. Finns det någon som helst fördel med att köpa detta mot att istället beställa en kod från eBay, som jag sett att många gjort? Såvitt jag förstått är enda skillnaden att du i den lilla boxen får med en skiva med lite verktygsprogram. Har också läst att AppleCare från USA inte skulle fungera, men stämmer det verkligen?

Det lutar åt att jag nu väntar på att jag faktiskt köpt en MBP och sen förlänger garantin inom ett år via kod från eBay men ni får gärna komma med tips!

Är i samma sits. Ser ingen anledning att betala mer för kartongen utan avser att efter några månader inhandla koden billigt på Ebay...

Visst är det väl så att man kan köpa AppleCare INOM ett år efter att man köpt sin mac för att förlänga servicen med 3 år?

Ursprungligen av henkebarn:

Visst är det väl så att man kan köpa AppleCare INOM ett år efter att man köpt sin mac för att förlänga servicen med 3 år?

Stämmer. Så länge den ordinarie garantin är giltig så kan man teckna till AppleCare.
Däremot förlänger man servicen upp till 3 år. Man får alltså 2 extra år, inte 3.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 21:38
Ursprungligen av Albert Åhs:

Stämmer. Så länge den ordinarie garantin är giltig så kan man teckna till AppleCare.
Däremot förlänger man servicen upp till 3 år. Man får alltså 2 extra år, inte 3.

Så det spelar ingen roll om man köper och aktiverar AppleCare i samband med köpet, eller efter 11 månader? Förlängningen gäller till samma tidpunkt ändå?

Sitter precis i samma funderingar som er andra.

Ursprungligen av zAjben:

Så det spelar ingen roll om man köper och aktiverar AppleCare i samband med köpet, eller efter 11 månader? Förlängningen gäller till samma tidpunkt ändå?

Sitter precis i samma funderingar som er andra.

Japp, så är det. AppleCare förlänger garantin till totalt 3 år från inköpsdatumet, oberoende när man köper det under det första året.

Själv köpte jag från ebay när min iMac skulle in på service under garantitiden. Orsaken till köpet var då (förutom att jag ändå tänkt köpa AppleCare) att man i Finland får betala frakten själv för garantiservice om man inte har AppleCare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-21 07:19

Tack air!

Tänkte fråga: Om man har köpt en laptop i USA och ordnar AppleCare - kan man utnyttja den i Sverige då och ha garanti här?

Laptops har väl världsgaranti så det ska du ha ändå...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-21 11:34
Ursprungligen av mmmikael:

Laptops har väl världsgaranti så det ska du ha ändå...

Inga nackdelar med andra ord?

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-21 21:15

Jag har en iMac (köpt i sverige) och tänker nog köpa AppleCare men från vilka länder kan jag köpa det i?Funkar det om jag köper från U.K eller USA?

1
Bevaka tråden