Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilspel för Pc till Mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1.Har ett antal roliga bilspel som är gjorda för Pc, kan man på nått sätt få dom att funka på en Mac?
2. Kan man använda en Logitec ratt med USB-anslutning. Det står på den att den funkar bara med Pc, men vill ju helst slippa köpa en Pc bara för att få spela mina favoritbilspel.

//Kristoffer

Vilken Mac-modell har du?

Om det är en Mac med Intel-processor, så kan du ju köra Windows på den, och spela dina spel där.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken Mac-modell har du?

Om det är en Mac med Intel-processor, så kan du ju köra Windows på den, och spela dina spel där.

Jag har en Mac Mini med dual core, så det borde alltså kunna gå att köra bilspel med ett xp-licens.
Grejen är jag vill kunna använda min ratt som enligt beskrivning bara funkar med pc och alltså inte ps3 eller wii

Ursprungligen av tvalkopp:

Jag har en Mac Mini med dual core, så det borde alltså kunna gå att köra bilspel med ett xp-licens.

Ja.

Men med lite reservation för att grafikkortet i Mini kanske inte klarar alla spel.

Om du berättar vilka spel det handlar om, så kan säkert någon mer spelkunnig berätta om de spelen funkar på en Mini.

Vilken Mac Mini-modell är det? Core Duo, eller Core 2 Duo?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja.

Men med lite reservation för att grafikkortet i Mini kanske inte klarar alla spel.

Om du berättar vilka spel det handlar om, så kan säkert någon mer spelkunnig berätta om de spelen funkar på en Mini.

Vilken Mac Mini-modell är det? Core Duo, eller Core 2 Duo?

Det är en 1,83 Ghz med Core 2 Duo och 1GB minne.

Spelen är GTR och GTR Legends

Spel brukar vara minst pill med på Konsoll:

För 2000 spänn får du ett Wii med tillpyntet. Det är väl vad 4-5 spel kostar.
Inget bråk, inget konfigurationspillande, inget meckande.
Starta kör. problemfritt.

Vet iofs inte hur många bilspel som finns till Wii.
Ett PS2 borde inte kosta många kr heller numera, alla vill väl ha PS3 ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 11:06
Ursprungligen av Goflorp:

Spel brukar vara minst pill med på Konsoll:

För 2000 spänn får du ett Wii med tillpyntet. Det är väl vad 4-5 spel kostar.
Inget bråk, inget konfigurationspillande, inget meckande.
Starta kör. problemfritt.

Vet iofs inte hur många bilspel som finns till Wii.
Ett PS2 borde inte kosta många kr heller numera, alla vill väl ha PS3 ?

Bilspel funkar inget vidare på Wii och en PS3 kostar 4500:- så har han redan ett gäng spel så varför inte köra dem på datorn? Eftersom det är PC-spel borde han väl ha en Windows-licens från sin förra dator?

Gällande ratten ska det inte vara något problem då MacMinin är i stort sett en vanlig PC (från Windows sett), bara något snyggare och mer kapabel.

Jag förstår till 100% ditt argument för PC över konsoll. Nästan inga äkta racing simulatorer har någonsin släppts för konsoll medan PCn har massor, och vet man inte skillnaden är man nog inte intresserad...

(Ingen kritik menad, bara att man får utstå en massa för att man är lite mer intresserad av något än vad gemene man är) )

1. Skapa en partition för Windows
2. Starta från Windows skivan och installera Windows
3. I Windows, stoppa i Leopard skivan och kör Apple PC program
4. Kör dina spel i Windows (inga virtual machines och skräp)
5. Starta om i Mac OS X när du ska gör något viktigt

Ursprungligen av SkrotNisse:

Gällande ratten ska det inte vara något problem då MacMinin är i stort sett en vanlig PC (från Windows sett), bara något snyggare och mer kapabel.

Jag förstår till 100% ditt argument för PC över konsoll. Nästan inga äkta racing simulatorer har någonsin släppts för konsoll medan PCn har massor, och vet man inte skillnaden är man nog inte intresserad...

(Ingen kritik menad, bara att man får utstå en massa för att man är lite mer intresserad av något än vad gemene man är) )

1. Skapa en partition för Windows
2. Starta från Windows skivan och installera Windows
3. I Windows, stoppa i Leopard skivan och kör Apple PC program
4. Kör dina spel i Windows (inga virtual machines och skräp)
5. Starta om i Mac OS X när du ska gör något viktigt

Tack så mycket...... detta måste vi testa:)

Egentligen har jag inte tid att spela (vem har det), men när tvåårige sonen vill "titta på bilar" i datorn drar jag igång Redline fråm Ambrosia en liten stund. Helt OK för en stunds avkoppling. Körs i OS X. Den som söker på nätet skall också finna hemsnickrade banor att lägga in.

Ambrosia Software, Inc. -- games/redline

Kom gärne med resultat, vilka spel du använt och vad de kräver. Det enda jag tvekar över gällande MacBook är videokortet. Jag sitter faktiskt i en liknande situation då min son nu har en 2GHz CD 2GB och skulle vilja fixa så han kan köra Speedway GP 2 på den men har inte hunnit göra iordning allt...

  • Medlem
  • Skåne
  • 2008-09-22 12:23

Jag har själv provat att spela de här två spelen på min Macbook och det är verkligen ingen höjdare. Grafikkortet är en aning för klent för att det ska vara fullt spelbart.

1
Bevaka tråden