Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBC iPlayer - Proxy - kolla från Sverige

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok nu har jag sökt båda här och där i en vecka efter någon hållbar lösning, dock inte hittat någon.

Så, kan någon vänlig själ redogöra för en fungerande variant, gärna steg för steg vad som behöver göras inställningsmässigt i macen. Säg inte bara -> sök efter elite proxy, utan visa då på någon sådan tjänst som verkligen fungerar för att kolla på BBC iPlayer härifrån Sverige.

Tackar och bockar på förhand

diver

  • Oregistrerad
  • 2008-09-12 11:11

Proxys är VÄLDIGT instabila, ofta nere och har ofta dålig bandbredd så att titta på TV via en öppen proxy är nog inte såå lätt som man tror, och har väldigt lite med mac o göra

Ursprungligen av studiox:

Proxys är VÄLDIGT instabila, ofta nere och har ofta dålig bandbredd så att titta på TV via en öppen proxy är nog inte såå lätt som man tror, och har väldigt lite med mac o göra

Det är också vad jag förstått, att proxy kan vara väldigt instabilt.

Men någon här (förhoppningsvis) måste väl sitta inne med någon lösning att, om än annan, få tillgång till denna eminenta tjänst.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-12 23:29
Ursprungligen av thediver:

Det är också vad jag förstått, att proxy kan vara väldigt instabilt.

Men någon här (förhoppningsvis) måste väl sitta inne med någon lösning att, om än annan, få tillgång till denna eminenta tjänst.

Absolut, flytta till england (hahaha kunde inte låta bli)

Ursprungligen av studiox:

Absolut, flytta till england (hahaha kunde inte låta bli)

ja visst, kul.

Men allvarligt, någon annan idé?

Jo jag tänkte be min kompis i London att installera en extra DSL lina och sätta en lösenordskyddad proxy på den, så.att jag kan komma åt iPlayer. Men jag har inte kommit för mig att göra det ännu.

Ursprungligen av bjelkeman:

Jo jag tänkte be min kompis i London att installera en extra DSL lina och sätta en lösenordskyddad proxy på den, så.att jag kan komma åt iPlayer. Men jag har inte kommit för mig att göra det ännu.

Ok, låter intressant. Låt mig veta hur det går

En bra start borde väl kunna vara att installera mac-paketet med Vidalia + Tor-plugin för Firefox. Så långt har jag själv kommit, och det funkar ju ypperligt. Brukar dock mest få franska och spanska ip-adresser - hur styr man själv, så man kan få brittisk ip? Man hittar ju lätt brittiska proxys i nätverket, men jag har inte fattat om det går att styra sin ip "nationellt" på det sättet?

Ursprungligen av Stinky:

En bra start borde väl kunna vara att installera mac-paketet med Vidalia + Tor-plugin för Firefox. Så långt har jag själv kommit, och det funkar ju ypperligt. Brukar dock mest få franska och spanska ip-adresser - hur styr man själv, så man kan få brittisk ip? Man hittar ju lätt brittiska proxys i nätverket, men jag har inte fattat om det går att styra sin ip "nationellt" på det sättet?

Om än lite sent, ej varit så aktiv med detta, men tack så mycket för svaret iaf!

Jo, nu har jag även fått till det
Kör med FoxyProxy i Firefox, dock än så länge med en manuell proxy som jag hittat på NNTime (typ proxylistsida). Har ännu inte satt mig in i Tor/Vidalia, men det ska väl bli.

Så det funkar ju iallafall på detta sätt, om än ibland lite seg lina mot proxyn.

Så nu är det bara gå på hulu.com då
Någon idé?

Tror inte man kan styra "landet" i Privoxy (Tor+Vidalia), utan det blir som det blir. En bra "testsida" är att besöka TPB som har en massivt språkstöd och som automatiskt ställer om startsidan efter din förmodade hemvist. Men Privoxy är mestadels segt och absolut inget för strömmande video.

Bumpar tråden!

Skulle verkligen vilja hitta en lösning på att kunna använda BBC´s iPlayer för att titta på Formel 1 i min MBP!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-11 19:19

Använd witopia så får ni det ni söker.

Ursprungligen av 20hz:

Använd witopia så får ni det ni söker.

Tack för skyndsamt svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-11 19:36
Ursprungligen av Scuderia-F1:

Tack för skyndsamt svar!

no probs!

Ursprungligen av 20hz:

no probs!

Är väldigt dålig på sånt här.
Men har du/någon någon aning om sk PPTP räcker för en sådan tjänst som iPlayer, eller bör man välja det snabbare SSL?

Vore tacksam för "feed back" på detta!:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-11 21:31

PPTP räcker om du kör genom datorn har jag för mig. Kör du iPhone och iPad så måste du köra SSL.

Ursprungligen av 20hz:

PPTP räcker om du kör genom datorn har jag för mig. Kör du iPhone och iPad så måste du köra SSL.

Tack!:)

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-07-11 22:34

Kör med den här sedan några månader och den fungerar kanon. Dock så kostar den..

Watch UK TV Online

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-11 23:19

Fördelen med Witopia, att man kan byta till USA osv. Tittar på BBC, ABC m.f från Irak utan några problem

Vi kör ScotHost's VPN service. Fungerar med PPTP tjänsten i Mac OS X. Kostar ungefär £10/månaden.
UK Proxy Server - UK VPN Server - Buy a British IP Address

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-28 19:04

Jag har kört Witopia i över ett år och är extremnöjd. Switchar ofta mellan BBC iPlayer och (tidigare) Hulu.com.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-28 21:33
Ursprungligen av tjompa:

Jag har kört Witopia i över ett år och är extremnöjd. Switchar ofta mellan BBC iPlayer och (tidigare) Hulu.com.

Intressant. Kör du SSL eller PPTP? Funkar det med PPTP är det bra eftersom man då kan ha samma till iPad och iPhone.

1
Bevaka tråden