Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För många HTTP omdirigeringar-fel i Safari

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-09-10 22:25

Råkar ut för ovanstående fel på en viss sida (som jag kan lita på till 110%), hur kan man ändra antalet tillåtna omdirigeringar eller lägga till sidan i en säker zon eller ngt liknande?

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-09-11 10:10

"För många omdirigeringar"-felet uppstår när server skickar vidare besökaren för många gånger. Jag skulle nog maila webmastern och kolla upp ifall man verkligen behöver omdirigeras så många gånger, oftast brukar det vara nån bugg i webbplatsen som gör att man skickas fel och sedan skickas igen.

Felet går nog inte att ta bort i själva webbläsaren, eftersom det är mer ett skydd från att inte få hela webbläsaren att hänga sig totalt.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-11 13:17

Hotmailbuggen?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-09-11 13:56

Nej det är inte hotmail jag in på utan i systemet för min högskola. Det fungerar utmärkt med Firefox på samma maskin, så det är snarare Safari som krånglar.

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-09-11 15:41

Mja, Safari kanske klarar färre omdirigeringar, eller så är det en bugg i systemet som bara uppstår i Safari (vilket jag har sett förut, undrar hur man lyckas koda en sida så dåligt). Det är i vilket fall som helst fler än nödvändigt, man ska klara sig med en redirect (max två) ifall man kan koda någorlunda bra.

Jag har råkat ut för det där flera ggr när jag har försökt logga in på Dagens Industris börssnack.
Men så prövar man med Firefox , då är det inga som helst problem.
Safari är buggigt , det är bara att konstatera.
Likaså får inte upp inläggslistan korrekt på Börssnack men i Firefox funkar det helt utan problem.

1
Bevaka tråden