Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2.1 för iPod touch ute nu!

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ok,ska testa med det, jag har ju som sagt låtar o allt på itunes. Jag vill kunna ha spel på ipoden bla därför jag uppdaterar den.
Jag laddar hem via trådlöstnätverk om det nu kan ha ngt med saken att göra att det går segt???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-13 17:45
Ursprungligen av annacarin1984:

ok,ska testa med det, jag har ju som sagt låtar o allt på itunes. Jag vill kunna ha spel på ipoden bla därför jag uppdaterar den.
Jag laddar hem via trådlöstnätverk om det nu kan ha ngt med saken att göra att det går segt???

Nej, att den tar backup segt är ett känt fel. Tänk på att mail i utkorgen och anteckningar försvinner om du återställer den utan att ta backup.
Men har du 2.0 nu eller? Om den kom med 2.0 då behöver du inte uppgradera till 2.1 för att spela spel men det rekommenderas starkt.

Jag vet faktiskt inte vad den har...=/ Men som sagt vill ju helst uppdatera den till det bästa. Men en annan fråga: Hur gör man om man vill få in spel på idopen då? Om jag ex har köpt ett på Itune o har den på itunes?? Hur kommer Program-ikonen till Ipoden?Räcker det att synkronisera ipoden?

Om du ansluter din iPod Touch till datorn brukar iTunes starta automatiskt (om du inte har avmarkerat det). Markera din iPod och tryck sedan på program till höger. Där ska du se de program du köpt och då trycker du på synkronisera. Ikonen för programmet lägger sig då sist i raden av alla ikoner på iPoden.

Ok ska testa det. Men jag har iallafall sett nu att jag har inte den uppdaterad till 2 utan till 1.2 något sådant. Men om jag köpt ex UNO-spelet så kan jag alltså lägga till det på Ipoden fast att jag inte har uppdaterat ipoden till 2.1??
ha en bra dag

Bevaka tråden